A punt una nova edició del Dictat Plurilingüe

El concurs, que arriba a la 3a edició, comptarà amb la participació de 18 centres de secundària de la Plana de Lleida

DICTAT PLURILINGUE cartell din A4
Foto: Facultat de Lletres

La Facultat de Lletres, en el seu afany per vetllar i dinamitzar la rellevància de les lletres i les humanitats també entre l’estudiantat més jove, impulsa per tercer any consecutiu la celebració del Dictat Plurilingüe. El Concurs consisteix en un dictat de paraules en castellà, anglès i català –per aquest ordre− que els participants han de lletrejar per escrit en un ordinador. Cada paraula encertada és un punt i a cada eliminatòria passen les parelles amb major puntuació. Aquesta tercera edició tindrà lloc al Saló Víctor Siurana de l’edifici del Rectorat el proper divendres 6 d’abril a partir de les 10 hores del matí.

Per tal de saber-ne una mica més sobre el mateix, així com sobre l’edició d’aquest curs, ens hem entrevistat amb la Salomé Ribes, organitzadora i coordinadora del Dictat. En aquest sentit, doncs, Ribes remarca que el principal objectiu del concurs és “la millora, de forma lúdica i competitiva, de la competència lingüística de l’estudiantat de l’ESO.” En efecte, l’organitzadora ens mostra la seva preocupació positiva quant al desenvolupament integral dels joves lleidatans, la qual esdevé una de les responsabilitats entomades amb consciència i il·lusió per la Facultat. En aquesta línia, la Vicedegana reconeix que la celebració del Dictat també pretén “engrescar professors i alumnes per dur a terme una activitat que els apropi a la Universitat de Lleida i, en concret, a la Facultat de Lletres.” Sens dubte, la col·laboració mútua i incansable entre els centres de secundària i la Facultat és d’un valor inestimable per a assolir els objectius pretesos amb relació a això des del nostre Centre.

Una de les novetats de l’edició 2018 del Dictat Plurilingüe és que la participació s’ha obert, també, a estudiants de 3r de l’ESO i no únicament a alumnes de 4rt, com en les edicions anteriors. Amb tot, cada centre només pot presentar una parella d’alumnes per a participar en el concurs, si bé aquesta tant pot estar formada íntegrament per estudiants de 3r com de 4rt o, si es prefereix, amb un alumne de cada curs. Aquest any són 18 els centres inscrits, 9 dels quals són de Lleida. Els altres 9 són representants de les localitats de Tàrrega, Bellpuig, Mollerussa, Artesa de Lleida, La Granadella, Balaguer, Almacelles, Les Borges Blanques i Bellcaire d’Urgell.

Com en les edicions anteriors, el concurs disposarà de tres rondes eliminatòries més una d’addicional per a la semifinal i la final, amb paraules que presenten una dificultat extra que s’acompanyaran d’una definició. L’ordre de participació dels centres s’estableix per ordre alfabètic. En les fases en què hi ha un nombre parell de centres, els participants  s’enfronten de dos en dos i passa a la següent fase el que té millor puntuació. En canvi, quan hi ha un nombre senar de centres, passen els centres que tenen els millors resultats després d’haver intervingut tots els centres.

En definitiva, i en aquest desig impulsat per la Facultat, cada parella participant obtindrà un obsequi en agraïment a la seva participació i dedicació. Així mateix, la parella guanyadora serà guardonada amb 2 vals ABACUS per valor de 150 euros cada un. El segon premi consistirà en 2 vals ABACUS per valor de 100 euros mentre que el tercer guardó constarà de 2 vals ABACUS per valor de 50 euros.