Com ha afectat la Covid-19 en els Treballs de Fi de Grau? Entrevistem el Martí Monsó, alumne d’Història

"Gràcies als recursos que vaig poder consultar en línia i sobretot els manuals que em va facilitar el meu tutor, vaig poder tirar endavant el TFG"

Foto Martí Mansó
Foto: Vídeo Instal·lacions de la Facultat de Lletres

Avui parlem amb el Martí Monsó, alumne de la Titulació en Història el qual ha realitzat el seu Treball de Fi de Grau des de casa.

Quin tema has escollit pel teu Treball de Fi de Grau i per quins motius vas escollir-lo?

Un estat de la qüestió sobre les reformes de Felip V. Vaig escollir aquest format perquè ens el van proposar des del departament d’història moderna i em va semblar interessant. Pel que fa al tema, atès que al primer semestre vaig estudiar detingudament l’absolutisme francès a la Universitat del Quebec a Trois-Rivières, volia conèixer com aquesta corrent confluí amb la societat catalana i espanyola setcentista. Tanmateix,vaig considerar que la controvèrsia existent entre una part de la historiografia catalana i de la resta de l’Estat sobre aquest tema podia aportar força dinamisme dins d’aquesta mena d’enfocament.

Has pogut realitzar el treball amb normalitat o has hagut de modificar alguns aspectes per poder adaptar-te a la situació provocada per la Covid-19?

He hagut de modificar tant l’abast bibliogràfic com el format del propi estat de la qüestió.

Amb quins inconvenients t’has trobat a l’haver de desenvolupar el TFG des de casa?

El tancament de les biblioteques va invalidar tota la recerca bibliogràfica que vaig fer d’antuvi. No obstant això, gràcies als recursos que vaig poder consultar en línia i sobretot els manuals que em va facilitar el meu tutor, vaig poder tirar endavant.

Has pogut dipositar el teu treball dins dels terminis establerts des de la Facultat de Lletres?

Encara que hagi sigut contra rellotge, he pogut dipositar el TFG dins dels terminis establerts.

En referència a la presentació, creus que ha estat una bona solució la forma virtual d’aquesta?

Malgrat que normalment prefereixi les presentacions presencials, crec que, tenint en compte la situació actual, la forma virtual pot ser més escaient.

Consideres que fer la presentació des de casa juga a favor o en contra de l’alumne?

En el meu cas crec que jugarà en contra, encara que la excepcionalitat del moment ens requereix fer esforços a tots i totes.