Com ha afectat la Covid-19 en els Treballs de Fi de Grau? Entrevistem l’Eva Ayza, alumna de Comunicació i Periodisme Audiovisuals

“Ha estat un inconvenient i ens va desanimar el fet d'haver de realitzar el TFG en grup a distància, igual que les reunions amb el tutor”

EVA AYZA1
Foto: Eva Ayza

Avui parlem amb l’Eva Ayza, alumna de la Titulació en Comunicació i Periodisme Audiovisuals la qual ha realitzat un Treball de Fi de Grau conjunt des de casa.

Quin tema has escollit pel teu Treball de Fi de Grau i per quins motius vas escollir-lo?

Nosaltres som Eva Ayza, Julia Lafuerza i Marta Marias i el tema que hem triat per al nostre TFG ha estat l'escriptura d'un guió d'una sèrie de creació pròpia. El motiu pel qual hem escollit aquest TFG h és perquè ens serveix personalment per reforçar tots els coneixements obtinguts en el llarg de la carrera i ens ha semblat una bona idea elaborar un projecte personal i amb un possible futur per tal de tancar la nostra etapa universitària. La sèrie és una trama de ciència-ficció adaptada a l'adolescència i les relacions i, com influeixen les noves tecnologies en aquesta societat, un tema que creiem molt important de donar a conèixer, ja que existeixen molts estereotips que han estat normalitzats en el pas dels anys.

Has pogut realitzar el treball amb normalitat o has hagut de modificar alguns aspectes per poder adaptar-te a la situació provocada per la Covid-19?

Per una part hem pogut realitzar amb normalitat el nostre treball, ja que per a l'escriptura no hem tingut problema, perquè gràcies a les noves tecnologies, ens hem sabut entendre i adaptar-nos a través de videotrucades per elaborar el nostre guió. Per l'altra part hem hagut de fer una gran modificació per la nostra part, ja que l'altra part del nostre TFG era la preproducció, producció i postproducció del teaser de la sèrie; estàvem molt motivades amb la realització d'aquest i haver de modificar aquesta part ens va baixar molt els ànims, però tot i això ens vam saber entendre amb el nostre tutor i finalment realitzarem un storyboard (guió il·lustrat) del nostre teaser i almenys tenir l'oportunitat de mostrar visualment el projecte final.

Amb quins inconvenients t’has trobat a l’haver de desenvolupar el TFG des de casa?

Bé, el principal inconvenient ha estat la realització del teaser com ja he explicat anteriorment. D'altra banda, també ha estat un inconvenient i què al principi ens va desanimar, el fet d'haver de realitzar el TFG en grup a distància, igual que les reunions amb el tutor, ja que no és el mateix, costa més entendre'ns i no hi queda tot clar explicat.

Podràs dipositar el teu treball dins dels terminis establerts des de la Facultat de Lletres?

En referència a la presentació, creus que ha estat una bona solució la forma virtual d’aquesta?

Bé, personalment crec davant la situació donada, és una bona solució per tal que els alumnes puguin presentar el seu TFG davant la Covid-19 en els principis establerts. Així i tot, veig que aquesta solució no està pensada amb la col·lectivitat dels estudiants, ja que hi ha estudiants que poden no tenir un ordinador amb webcam, internet... a casa i per tant no poder realitzar aquesta presentació com a aquesta persona li agradaria. A part, que poden haver-hi molts problemes tècnics virtualment en les presentacions i què el que realment es vol expressar i transmetre no es podrà fer de la manera prevista, ja que no és el mateix fer-ho directament, amb la mirada... que en línia.

Consideres que fer la presentació des de casa juga a favor o en contra de l’alumne?

En contra. La concentració i les circumstàncies no són les mateixes ni les adequades.