Com ha afectat la Covid-19 ens els Treballs de Fi de Grau? Entrevistem l'Àlex Lozano, alumne de Geografia

"Crec que la presentació de forma virtual és l’única solució"

Foto Alex Lozano
FOTO: Àlex Lozano

Ateses les circumstàncies actuals, els alumnes de quart dels diferents Graus de la Facultat de Lletres es veuen afectats per canvis en els seus Treballs de Fi de Grau.

El dipòsit es farà de manera virtual mitjançant la Seu Electrònica de la UdL per tal de poder mantenir el termini establert des de l'inici del curs. D’altra banda, en alguns casos excepcionals i degudament justificats, la Facultat de Lletres permet als alumnes un allargament de termini.

A banda de les modificacions en la forma del dipòsit del Treball de Fi de Grau, els alumnes també han hagut d’adaptar les temàtiques a la situació en la qual ens trobem.

Un altre canvi important amb què s’han trobat els alumnes que realitzen el TFG fa referència a la presentació. Com ja sabem la Universitat de Lleida es troba tancada i per tant les presentacions es faran de forma virtual.

Avui parlem amb l'Àlex Lozano, alumne de Geografia qui està realitzant el seu Treball de Fi de Grau des de casa. En següents publicacions entrevistarem altres alumnes d'últim curs dels graus impartits a la Facultat de Lletres que s'han vist afectats per aquestes circumstàncies i ens explicaran com han desenvolupat el seu treball.

Quin tema has escollit pel teu Treball de Fi de Grau i per quins motius vas escollir-lo?

El meu treball tracta sobre el patrimoni del meu municipi, la Granja d’Escarp. L’objectiu principal és el desenvolupament rural utilitzant l’atractiu del patrimoni local, és a dir, potenciar el turisme rural per crear altres fonts de riquesa. Vaig escollir aquest treball per posar el meu gra de sorra en la diversificació econòmica del meu municipi.

Has pogut realitzar el treball amb normalitat o has hagut de modificar alguns aspectes per poder adaptar-te a la situació provocada per la Covid-19?

He pogut realitzar el treball amb certa normalitat.

Amb quins inconvenients t’has trobat a l’haver de desenvolupar el TFG des de casa?

La impossibilitat de fer treball de camp, tot i que no era una de les parts rellevants del treball. Ho he pogut solucionar mitjançant internet.

Podràs dipositar el teu treball dins dels terminis establerts per la Facultat de Lletres?

En un principi podré dipositar el meu treball dins del període establert.

En referència a la presentació, creus que ha estat una bona solució la forma virtual d’aquesta?

Crec que és l’única solució.

Consideres que fer la presentació des de casa juga a favor o en contra de l’alumne?

Cal entendre la situació i tenir en compte tots el escenaris negatius que poden succeir (manca de connexió,...) per tal de no perjudicar a l'alumne. Defensar el Treball de Fi de Grau mitjançant una videoconferència és una novetat, per tant, hi juga amb contra tant pel tribunal com per l’alumne. Però és evident que per l’alumne és un aspecte que hi pot jugar molt en contra, doncs a les dificultats d'una presentació s’hi afegeixen les del nou mètode online.