Doble Titulació en Geografia i Turisme, la gran novetat pel proper curs

“Volem formar professionals capaços d’identificar els recursos del territori i crear i gestionar activitats turístiques sobre aquesta base”

Díptic Doble Titulació en Geografia i Turisme 2
Foto : Doble Titulació en Geografia i Turisme

El curs vinent 2020 – 2021, la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida, juntament amb la Facultat de Dret, Economia i Turisme, estrenem la Doble Titulació en Geografia i Turisme. Aquesta titulació, única en el panorama estatal, proporciona una formació especialitzada i altament aplicada a l’entorn professional. Es combinen teoria i pràctica per permetre a l’estudiantat adquirir coneixements dels dos graus i tenir una doble especialització “per formar professionals capaços d’identificar els recursos del territori i crear i gestionar activitats turístiques sobre aquesta base” explica Daniel Paül, professor de Turisme del departament de Geografia i Sociologia.

El turisme està canviant. El nombre d’espais turístics ha augmentat enormement i això implica noves necessitats en camps com la gestió dels espais turístics, els allotjaments i la restauració, o la creació de rutes. Aquesta Doble Titulació en Geografia i Turisme aporta resposta a aquests canvis, amb una formació que incorpora noves tecnologies aplicades a la gestió empresarial, combinades amb una formació més àmplia basada en el territori, el medi i la societat. Un dels objectius que indica Daniel Paül és “que els professionals de la geografia tinguin uns coneixements aplicats que els ajudin a inserir-se fàcilment en el mercat laboral”.

Per una banda, s’impartiran coneixements propis de la geografia, basats en analitzar i interpretar els efectes que les dinàmiques socials i econòmiques tenen en el medi. Aspectes com l’urbanisme, la demografia, els recursos naturals i la sostenibilitat, els conflictes socials i les seves repercussions espacials, el turisme, o la localització de les empreses o dels mitjans de transport, entre d’altres. Per altra banda, l’estudiantat podrà aprofundir en els fonaments del sector turístic, un dels més dinàmics del país. S’analitzaran aspectes basats en la formació empresarial, amb una especial atenció a la gestió d’empreses turístiques i la creació de productes que contribueixin a diversificar la tradicional aposta pel turisme de “sol i platja”.

Aquesta formació ha de permetre a l’estudiantat múltiples sortides professionals: entrar en diversos cossos de l’administració pública (des de tècnic/a a professor/a), treballar com a consultor en l’àmbit privat, gestionar empreses de caràcter turístic o crear nous productes turístics.

En aquesta doble titulació, amb una duració de cinc anys, l’alumnat comptarà amb una formació en idiomes d’Anglès i Francès o Alemany i amb pràctiques fora de l’aula, tant en l’àmbit nacional com internacional.

A més de la doble titulació en Geografia i Turisme, la Facultat de Lletres també seguirà ofertant la titulació de Geografia de manera individual.