El lliurament de les orles acadèmiques queda ajornat fins a nou avís

Les orles acadèmiques de la Facultat de Lletres no es poden celebrar aquest juny a causa de la crisi sanitària en la qual ens trobem

FOTO PRINCIPAL
Foto: Facultat de Lletres

El 5 de juny era el dia previst per celebrar l’acte de lliurament de les orles acadèmiques de l’alumnat de la Facultat de Lletres, en les titulacions d'Història, de Geografia i Ordenació del Territori, d'Història de l’Art i Gestió del Patrimoni Artístic, de Filologia Hispànica , d'Estudis Catalans i Occitans, d'Estudis Anglesos i de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Aquest any però, degut a la situació excepcional en la qual ens trobem provocada per la Covid-19, han estat suspesos tots els actes de la Facultat, i entre ells, les orles que han estat ajornades.

Les orles acadèmiques són un ritual de pas entre l’etapa acadèmica i de formació i la vida professional de l’alumnat, és la cerimònia oficial que clausura el curs escolar i serveix de reconeixement als estudiants que, al llarg d'aquest, han completat els requisits acadèmics d'un pla d'estudis.

L'acte compta amb la presència de les autoritats acadèmiques i, normalment està presidit pel rector/a. En els darrers actes de lliurament de les orles, la Facultat de Lletres ha tingut en compte que el padrí d’orles fos una personalitat rellevant vinculada amb alguna de les àrees d'estudis dels graduats de la Facultat. En l’acte del lliurament de les orles, el padrí és l’encarregat de pronunciar un discurs o lliçó magistral per a tot l’alumnat.

A la Facultat de Lletres hem tingut l’oportunitat de tenir padrins d’orles com el Víctor Amela a l’acte del 2018/2019, el Josep Serra al del 2017/2018, la Claudia Pujol al del 2016/2017 o la Care Santos al del 2015/2016.

Aquest any l’anunci del padrí d’orles es farà un cop es conegui la data de celebració d’aquestes. Fins aleshores, us deixem un recull de fotografies de les edicions anteriors per fer una mica de memòria.

Orles acadèmiques del curs 2018/2019

Orles acadèmiques del curs 2017/2018