Els alumnes de la Facultat de Lletres, a punt pels exàmens

La proximitat amb els professors és un valor que aporta tranquil·litat i confiança

biblioteca epoca examens
Foto: Facultat de Lletres

La proximitat, entesa com la relació propera i personal entre estudiants i professors, és la principal remarca que fan els alumnes de la Facultat de Lletres a l’hora de valorar i afrontar el període d’avaluacions iniciat el dia 15 i vigent fins el 24 de gener. En efecte, ens hem passejat pels claustres, la biblioteca i els passadissos, i hem anat a trobar alumnes tant de 1r com de 4t de qualsevol dels Graus impartits a la Facultat, per tal de preguntar-los-hi quines emocions i expectatives viuen davant dels exàmens d’aquest quatrimestre.

Aquest primer període avaluatiu és important i incert per als alumnes de 1r, en tant que s’enfronten, per primer cop, a la realització d’exàmens universitaris. En aquest sentit, la Natalia Castelló i la Nadia Ziyani, alumnes de 1r del Grau d’Estudis Anglesos, es mostren nervioses i no poden evitar d’afrontar-los amb un cert respecte, tant per la inexperiència que per a elles suposa, com pel nivell exigible. Afirmen convençudes, però, que la millor manera de combatre’ls és preparant-se les proves el millor possible, dedicant-hi el màxim d’esforç i temps ja que “com que no saps del tot quin serà el llistó, val més anar-hi ben preparat”.

En aquesta línia s’adrecen les paraules de la Meritxell Paladella i del Jordi López, estudiants de 1r del Grau de Geografia. Aquests assenyalen que, tot i la desconeixença del què pot implicar un examen universitari, la proximitat i la relació propera i accessible amb els professors a classe, els inspira tranquil·litat i confiança per fer-ne front.

Així mateix, els alumnes de 4rt mostren una major tranquil·litat i confiança davant els exàmens degut, sobretot, a la seva experiència i trajectòria en aquest sentit. La Carme López i l’Anna Martí, del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, es mostren segures a l’hora de realitzar-los, si bé assenyalen que “el fet de fer-ne sempre comporta alguns nervis i la necessitat de preparar-se’ls a consciència, però estar a punt d’acabar el Grau també et dóna forces”.

Amb tot, l’èxit final depèn en molt de la dedicació, l’esforç i la motivació de cada alumne. Tot i així, una relació humana i acadèmica propera i de qualitat afavoreix una formació personal i professional plena i completa, i en aquest sentit la Facultat de Lletres hi és totalment implicada.