Els alumnes del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals gaudeixen del MINIPUT

La jornada va servir per a debatre sobre el què implica fer televisió de qualitat

El dia 25 de novembre els alumnes del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals van participar en la  Mostra de Televisió de Qualitat  MINIPUT, que es va celebrar  al teatre del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

Durant la jornada es va debatre sobre la televisió de qualitat feta en l’àmbit internacional, amb una selecció dels millors programes que es van poder veure en l’última edició de l’INPUT (International Public Television Screening Conference). Entre d’altres programes arriscats i innovadors va destacar el documental israelià Death in the terminal. Aquest reconstrueix, minut a minut, l’atac que el 2015 va patir la terminal d’autobusos de la ciutat israeliana de Be’er Sheva, on hi va morir un soldat. A partir de les declaracions dels testimonis i el material procedent de diferents càmeres (vídeo-vigilància, mòbils, etc.) el documental presenta els fets des de diverses perspectives. També es va projectar el reality belga Sorry about that, en el qual un  equip de professionals de la televisió controla la vida d’una persona anònima durant 30 dies per després ser convidada a participar en un joc on la seva pròpia vida serà la protagonista.

Durant la tarda també hi va haver una sessió dedicada al rol que ha de tenir una televisió autonòmica en el segle XXI, a partir del  cas de la televisió valenciana A punt. Així mateix, es va realitzar una taula rodona sobre els docudrames i una darrera sessió interactiva del thriller Late Shift Ctrl Movie. En aquesta, el públic i el propi protagonista del film esdevenien havien de compenetrar-se i interactuar per tal de prendre, conjuntament, les decisions de la trama i fer-la progressar. Tot això, en temps real.