Entrevistem a Elizabeth MacDougall, estudiant de Mobilitat a la nostra Facultat

“Aprendre i entendre un nou idioma és tot un procés d’aprenentatge”

Foto: Elizabeth Macdougall

ELIZABETH MACDOUGALL (Canadà). L’Elizabeth MacDougall és estudiant d’Estudis Anglesos a la Université de Sherbrooke al Canadà i és una apassionada de les llengües. Gràcies al programa Mobilitat ha pogut estudiar un semestre a la nostra Facultat, l’Elizabeth ens explica perquè va escollir Catalunya i especialment la Facultat de Lletres de la UdL.

Què et va motivar a participar en el programa Erasmus?

Jo sempre havia volgut estudiar a l’estranger per l’experiència social, cultural i educativa. Gaudeixo molt viatjant i aprenent sobre la història, cultura, tradicions i valors d’una altra terra. Així doncs, l’oportunitat d’estudiar a Catalunya durant cinc mesos em va semblar perfecte. La meva companya, Patrycia, va estar aquí a la Facultat de Lletres estudiant l’any passat i valora l’experiència molt positivament.

Per què vas decidir estudiar a Catalunya i precisament a la nostra Facultat?

Volia desenvolupar les meves habilitats d’escriptura mentre estudiava a l’estranger. Per tant, la Facultat de Lletres era el lloc ideal. Els professors de la Facultat m’han ajudat molt i han estat molt comprensius. M’han ensenyat com funciona el Campus Virtual i s’han assegurat que tingui tot el material necessari per a cada classe. Aquest suport continu ha fet de la meva estada una experiència sense preocupacions.

Així doncs, s’han complert les teves expectatives?

Sí! Les meves expectatives s’han complert i marxo més que satisfeta amb els cursos que he fet a la Facultat. No canviaria res de la meva estada.

Com ha estat l’adaptació a la llengua catalana?

Aprendre i entendre un nou idioma és tot un procés d’aprenentatge. Amb temps i l’ajuda dels meus nous amics catalans, he estat capaç d’entendre l’idioma i desenvolupar les meves habilitats lingüístiques.

Trobes grans diferències entre el sistema educatiu del Canadà i el de Catalunya?

L’enfocament educatiu utilitzat a la Université de Sherbrooke és similar al que s’utilitza a la Facultat de Lletres de la UdL. Les classes amb pocs alumnes permeten més participació i intercanvi d’idees. Estic molt satisfeta amb el sistema d’aprenentatge i les classes d’alta qualitat que els professors han anat fent durant aquests cinc mesos.

Què és el que més ha cridat la teva atenció de la nostra Facultat?

Les classes han estat molt interessants. El fet d’aplicar la teoria a la pràctica em sembla un bon sistema d’ensenyament, que m’ha permès desenvolupar una millor comprensió de la teoria a mesura que he anat aplicant el coneixement en les tasques i avaluacions. A més, voldria destacar l’arquitectura de la Facultat, que és preciosa!

Imagino que també has tingut temps per conèixer Lleida i altres racons de Catalunya. Quins llocs has pogut visitar?

He estat a Tarragona i Barcelona. He conegut molt sobre els antecedents socials, culturals i històrics d’aquestes magnífiques ciutats. També he gaudit molt explorant Lleida i, evidentment, he anat a la Seu Vella per apreciar l’arquitectura i diferents punts de vista.

Quin valor afegit ha aportat el programa Mobilitat a la teva formació?

Com a futura professora d’anglès, aquesta experiència m’ha donat les eines necessàries per veure l’idioma des d’una nova perspectiva. Per tant, he desenvolupat una millor comprensió per l’adquisició del L2. A més, podré invertir el meu bagatge cultural i acadèmic en futures pràctiques d’ensenyament!

Per tant, recomanes l’experiència?

Sens dubte! Ho recomano per l’experiència cultural, educativa i social. Estic molt agraïda d’haver estudiat en aquesta Facultat i desitjo tot el millor a la gent que he conegut durant la meva estada.