Entrevistem a Laura Amigó, estudiant d'Erasmus a Portugal

“L’Erasmus et dóna l’oportunitat d’aprendre noves llengües”

C561962D-D13E-4CF9-A1E2-2CCFADAE691C
Foto: Laura Amigó

LAURA AMIGÓ (Parets del Vallès, 22 anys). La Laura, alumne de 4t del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals, ens explica la seva experiència com a estudiant d’Erasmus a l’Instituto Politécnico da Guarda a Portugal.

Per quin motiu vas decidir marxar d’Erasmus a Portugal?

Vaig decidir marxar d'Erasmus per viure l’experiència, tothom que havia marxat me la recomanava al 100% i sabia que si no ho feia, me’n penediria. Pel que fa a Portugal, era la meva segona opció, sincerament ho vaig fer per "descarte", m'hagués agradat anar al Regne Unit, Escòcia, etc., algun lloc de parla anglesa, però no va poder ser.

L’allotjament és un tema que preocupa a molts alumnes a l’hora de marxar fora. Quin va ser el teu procés per trobar allotjament?

Per sort, personalment va ser molt fàcil trobar allotjament, ja que des de la Universitat d'aquí de Portugal em van proporcionar el contacte.

I el procés d'adaptació?

El procés d'adaptació sincerament ha sigut molt bo. La gent aquí és molt oberta i a més som un grup molt gran d'Erasmus amb els que vam fer una gran pinya des del primer moment.

Trobes grans diferències entre el sistema educatiu de Portugal amb el de Catalunya?

La gran diferència és que aquí els grups són molt més petits, a classe som uns 30 alumnes, per tant l'atenció és molt més personal. Afegir també que a l’Instituto Politécnico da Guarda el nivell és molt més baix respecte la Universitat de Lleida i, suposo, que la resta d’universitats catalanes.

Pel que fa a les diferències culturals, quines has trobat més curioses?

Realment al ser Portugal i Espanya dos països que estan a tocar, no he notat gaires diferències culturals, potser la més significativa és que tracten al professor/a de vostè i mai es dirigeixen cap a ell directament pel seu nom.

Suposo que també has tingut temps per conèixer Portugal. Quins llocs has visitat fins al moment?

La veritat és que he tingut l’oportunitat de viatjar molt. La primera escapada va ser a Algarve, el sud de Portugal. Del país he visitat Porto, Lisboa, Coïmbra, Aveiro i Serra d'Estrela, que són les úniques pistes d'esquí del país. Pel que fa a la resta d'Europa he visitat Manchester, Londres, Brussel·les, Varsòvia, Estocolm i ara per setmana santa vaig al Marroc.

Quin valor afegit aporta l’Erasmus a la teva formació?

A més de l'experiència, el fet de relacionar-te amb gent d’altres zones d’Europa i Portugal et dóna l’oportunitat d’aprendre noves llengües, molt important en el món de la comunicació. Quan vaig arribar no tenia ni idea de portuguès i ara puc mantenir una conversa bàsica en aquest idioma. També he millorat molt en la fluïdesa de l’anglès.

Així doncs, recomanes l’experiència?

Sí, recomano l'experiència al 100%.

Quins consells donaries als futurs alumnes que volen realitzar un Erasmus?

Et poden explicar mil i una coses de l'Erasmus, però realment no ho valores fins que ho fas, fins que ho vius d'aprop. Tot el que t'expliquin de l’Erasmus es queda curt, així que sincerament, que vagin i visquin l'experiència i si algú s'ho està plantejant i no està del tot segur, en serio, que marxi, és probablement la millor experiència de la teva vida estudiantil i una de les millors de la teva vida.