Entrevistem el Gerard Pamplona, exalumne de la Facultat de Lletres

“La borsa de treball i les pràctiques que les universitats ofereixen als seus estudiants ajuden molt a trobar una feina”

Gerard Pamplon2
Foto : Gerard Pamplona

L’any 2018 va finalitzar els estudis del grau d’Història. Actualment treballa a l’AQU (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya).

Per quins motius vas escollir cursar aquest grau i en aquesta Universitat? Quines assignatures et van agradar més al llarg de la carrera i perquè?

Per la qualitat del seu professorat, la localització de la Facultat, les facilitats a l’hora de realitzar Erasmus o l’oferta de beques per a realitzar pràctiques, tant curriculars com extracurriculars.

Quins van ser els aspectes més positius i els negatius, si n’hi ha, de la teva estada a la Facultat de Lletres?

Des de la meva perspectiva, crec que haguessin pogut haver-hi més seminaris, xerrades, conferències i simposis internacionals.

Què recomanaries als futurs alumnes a tenir en compte a l’hora d’escollir un grau?

La sortida laboral que té el propi grau, les capacitats que pots adquirir, tant a nivell personal com professional i  l’oferta d’activitats vinculades a la Universitat com els cursos d’idiomes, els esports, les beques…

Un cop vas acabar aquests estudis, vas continuar la teva formació acadèmica o et vas incorporar de seguida al mercat laboral?

Ambdues. Vaig començar un màster d’especialització i, mentrestant, vaig obtenir un contracte per treballar a l’AQU (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya). Crec que és important compaginar el món laboral i els estudis, principalment perquè vist el panorama general, sense una bona experiència ho pots tenir difícil en el moment d’acabar els estudis.

Com va ser el procés de trobar la primera feina?

En el meu cas, mentre estava a la UdL vaig obtenir dues beques per treballar a la Conselleria de Cultura. Així, gràcies a aquestes beques se’m va fer més fàcil que el meu currículum s’adeqüés a les demandes que en aquest cas l’AQU cercava. S’ha de dir, que sense la borsa de treball i pràctiques que les universitats ofereixen als seus estudiants hauria d’haver buscat altres mecanismes per tal de trobar feina.

En què estàs treballant en aquests moments?

Com ja he mencionat amb anterioritat, estic a l’AQU, al Departament de Recerca i Professorat, però en breus em centraré de forma exclusiva amb la meva tesi doctoral i les activitats formatives que se’n deriven.

Finalment, pots explicar-nos si tens altres projectes professionals o de formació  que vulguis desenvolupar en un futur?

M’agradaria acabar treballant de professor universitari, pel que em focalitzaré durant els pròxims anys en millorar les meves habilitats, tant a escala acadèmica com pedagògica.