Entrevistem l’Emma Teixidó, estudiant d’Erasmus a Suècia

“Aprendre a adaptar-se a un entorn multicultural i conèixer altres maneres de treballar serà molt positiu per a la meva formació.”

L’Emma Teixidó,  alumna de 3r  curs del grau d’Estudis Anglesos, és a Högskolan Dalarna, Suècia, realitzant una estada Erasmus. En aquesta entrevista ens explica la seva experiència:

Què et va motivar a participar en el programa Erasmus?

Poder viure i estudiar en un altre país i estar en un espai amb molta diversitat cultural.

Per quin motiu vas escollir el destí on ets ara?

Vaig venir a Suècia perquè havia llegit sobre el seu sistema educatiu i tenia ganes d'experimentar-lo jo mateixa. També perquè mai hi havia estat i sabia que m'agradaria viure envoltada de natura.

L’allotjament és un tema que preocupa a molts alumnes a l’hora de marxar fora. Quin va ser el teu procés per trobar-ne?

La mateixa universitat té una pàgina web on em vaig registrar i em van posar en una llista per poder-me allotjar en els seus apartaments.

Com ha estat el procés d'adaptació?

Molt ràpid. El fet de compartir cuina i menjador amb 15 estudiants més em va ajudar molt a adaptar-me quan vaig arribar. Tot i això,  ara que comença l'hivern m'he d'adaptar a tenir molt poques hores de llum.

Trobes grans diferències entre el sistema educatiu de Suècia i el de Catalunya?

Definitivament. Aquí no hi ha tantes hores de classe i tens més temps per dedicar als treballs i a les lectures. Gairebé no hi ha exàmens, així que el més important és treballar per a cada seminari. L'entorn fomenta molt l'aprenentatge, ja que les classes es divideixen en grups molt petits i la universitat té molts espais per treballar.

Pel que fa a les diferències culturals, quines has trobat més curioses?

Aquí es prenen molt seriosament el reciclatge, quan vaig arribar i vaig veure que hi havia 9 contenidors diferents, no m'ho creia! També trobo curiós que no tinguin cap tipus d'alcohol als supermercats, sinó que hi ha una botiga especial on es pot comprar. Una altra cosa curiosa és que veig moltes persones que surten a córrer empenyent el cotxet dels seus fills al davant.

Si és el cas, com ha estat l’adaptació a un altre idioma?

A Suècia tothom parla anglès, per tant mai he tingut cap problema per comunicar-me. A més a més, estic cursant una assignatura de suec així que poc a poc puc anar entenent els cartells i les coses que veig.

Quins llocs has pogut visitar que més t’han cridat l’atenció?

He visitat Estocolm, Gävle, Uppsala i Rättvik.

Quin valor afegit està aportant l’Erasmus a la teva formació?

Quins consells donaries als futurs alumnes que volen realitzar un Erasmus? Recomanes que visquin aquesta experiència?

Recomanaria investigar una mica els diferents destins que tinguin en ment i veure quin s'adapta més al que volen. Crec que tothom hauria de realitzar una estada així, per tal de conèixer realitats diferents i experimentar-les. Les experiències viscudes durant l'Erasmus marcaran un abans i un després, els faran descobrir el món que hi ha fora de casa i es descobriran a ells mateixos!