Esquitx, l'octoespai que t'impregna

El grup d'estudiants FilÒCat han presentat un díptic literari i artístic

esquitx 0
Imatge: FilÒCat

El passat 16 de maig, un grup d'estudiants de Filologia Catalana i Estudis Occitans, FilÒCat, van presentar en el marc de la Festa de la Creació el número 0 de l'Esquitx, un pamflet que s'articula en resposta als anhels poètics i indòcils del present. El nom mateix emmiralla l'espontaneïtat que caracteritza tant la publicació com els estudiants que hi ha al darrere, així com la voluntat que persegueixen: deixar la societat —o, si més no, la universitat— d'una manera diferent a què l'han trobat, més impregnada i més conscient. Alhora, el nom evoca la humilitat i menudesa del díptic. A Esquitx, contingut i forma, doncs, es donen la mà.

FilÒCat, d'altra banda, està format per un aplec de lletraferits amb perspectives molt heterogènies però complementàries. Així doncs, a Esquitx hi conflueixen diverses vessants: la literària, la més palpable i que reflecteix el desig de donar a conèixer autors injustament poc reconeguts i d'altres que s'acaben d'endinsar en aquest món; la crítica, que correspon a un exercici catàrtic, i l'artística, que aporta plasticitat i una visió fresca i nova de la poesia.

S'espera que l'última onada d'aquest curs acadèmic porti la següent edició d'Esquitx, i l'estiu esdevingui un període de maduració de projectes per tal de presentar iniciatives el curs vinent en què es reivindiqui que "la paraula és llibertat".