Estudiants de la Facultat de Lletres viatgen a la Xina per realitzar un intercanvi cultural amb la Universitat de Tianjin

El programa té com a objectiu afavorir la internacionalització dels centres així com estimular i premiar l'estudiantat graduat a la UdL amb bon rendiment acadèmic i interès per la cultura xinesa

IMG_20190425_115835_721
Foto: Facultat de Lletres
Les alumnes Ares Navarro, estudiant del Grau en Estudis Anglesos, i la Marta Gort, estudiant del Doble Grau en Estudis Anglesos i en Filologia Catalana i Occitana, han tingut l’oportunitat de realitzar un intercanvi cultural aquest mes d’abril amb la Universitat d’estudis estrangers de Tianjin. Les dues estudiants de la Facultat de Lletres han viatjat becades a Xina junt amb dos més de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida gràcies al programa impulsat pels dos centres amb el suport del Consell Social.

Aquesta experiència, que les mateixes estudiants de la Facultat defineixen com “una experiència molt enriquidora que ens ha permès observar el funcionament d’una altra universitat i veure com s’implementa l’ensenyament de l’espanyol com a llengua estrangera amb els estudiants xinesos de la universitat de Tianjin”,  ha comptat amb un programa d'activitats dissenyat pel centre xinès per donar a conèixer aspectes culturals i empresarials d'aquell país. El desplaçament, allotjament i manutenció han anat a càrrec del programa d'intercanvi que preveu també que quatre alumnes de la universitat xinesa visitin la Universitat de Lleida aquest curs durant una setmana.

Pel que fa a l’elecció dels alumnes, el jurat, integrat per les deganes de les dues facultats de la UdL, el director del Diploma d'estudis hispànics i el president del Consell Social, han tingut en compte l’expedient acadèmic, així com la motivació dels sol·licitants. Amb aquesta convocatòria s’ha volgut estimular i premiar l'estudiantat graduat a la UdL amb bon rendiment acadèmic i interès per la cultura xinesa.

La degana de la Facultat de Lletres, Carme Figuerola, explica que l'intercanvi és fruit de la col·laboració que des de fa més d'una dècada mantenen la UdL i la universitat xinesa amb el Diploma d'Estudis Hispànics. "Aquesta llarga experiència ha permès consolidar la cooperació entre la Tianjin Foreign Studies University−Machang Dao i les facultats de Lletres i de Dret, Economia i Turisme. Aprofundir en aquesta col·laboració i afavorir la internacionalització dels centres, és l'objectiu d'aquest programa".