Èxit d’assistència a l’obra de teatre dels alumnes d’Estudis Anglesos

“L'evolució és boníssima. Fa cinc anys que es promou aquesta activitat, i cada any ha tingut una gran rebuda”, afirma la professora Núria Casado, responsable de l’activitat.

Mindscapes1
Foto: Òscar Sánchez H.

Els passats dies 25 de maig i 1 de juny es va representar l’obra de teatre “Mindscapes. A play on the mysteries of the mind and the brain” dins del projecte de teatre que, des de fa cinc anys, realitzen els alumnes del Grau d’Estudis Anglesos i que organitza el Departament d’Anglès i Lingüística, amb el suport del Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL. Aquest any, a més, l’obra ha comptat amb el suport de la Facultat de Lletres.

La principal novetat de l’edició d’enguany ha estat que, per iniciativa del Deganat de la Facultat, l’assistència a les representacions finals s’ha obert també als centres de secundària de la ciutat. Així doncs, a la tercera i quarta funció de l’espectacle hi han assistit els alumnes de 1r de Batxillerat de Les Heures i de l’IES Joan Oró, i també els alumnes de 4t d’ESO de l’Episcopal.

Les funcions per a centres de secundària s’havien pensat, d’entrada, per a alumnes de batxillerat –donada la dificultat que suposa seguir una obra en anglès destinada a un públic universitari−. Tot i així, tots els centres convidats han coincidit en què havia estat una experiència molt enriquidora, han agraït la iniciativa i han avançat les seves intencions de poder-hi tornar en futures ocasions.

Després de l’èxit assolit, la professora Núria Casado, directora de l’obra, ha valorat els resultats obtinguts molt satisfactòriament. La rebuda, tant pels participants en el muntatge i la representació com pels membres de la comunitat universitària que han pogut veure’n els resultats any rere any, ha estat extraordinària.

Així mateix, Núria Casado afirma que “el fet d'anar adquirint i perfilant un mètode de treball totalment adaptat als alumnes d'Estudis Anglesos durant aquest temps ha fet possible que any rere any haguem pogut plantejar-nos muntatges de més dificultat, tot i que cadascun dels estrenats fins al moment tenen reptes tècnics i d'interpretació de tipologies diverses, i en realitat es fa difícil comparar-los”.

També remarca que els estudiants del Grau la valoren com una experiència d'aprenentatge total, que a més els fa viure el seu pas per la universitat d'una forma molt intensa, i també inesperada, perquè acaben assumint rols i desenvolupant competències que no pensaven que podien dur a terme, o que no creien treballar al nivell que acaben fent-ho. Especialment aquest any, l’experiència d’actuar per a instituts ha fet que l’equip sencer hagi pogut comprovar com de diferent pot ser actuar per a un públic més jove.

De cara a properes edicions, Núria Casado creu que “ben segurament repetirem la proposta d'oferir més representacions a grups de secundària. Els participants del muntatge d'aquest any ho han valorat molt positivament, i a més, aquesta acció els ha permès de gaudir més cops del seu propi espectacle en la seva fase final de representació”.