Èxit i consolidació del VII International Medieval Meeting

La trobada aplega medievalistes d’arreu del món i genera una gran repercussió sobre el patrimoni medieval de Lleida.

Els dies 26, 27 i 28 de juny es va dur a terme a la Facultat de Lletres la VII edició de l'International Medieval Meeting organitzat pel Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals de la Universitat de Lleida.

Després de set edicions, l’Investigador Principal del Grup i organitzador Flocel Sabaté, afirma que la trobada esdevé força consolidada. En aquest sentit, la participació tant en potents com en assistents s’ha situat al voltant d’uns 200 medievalistes d’arreu del món. Entre aquests, la majoria són professors i ensenyants, fet que dota el “Meeting” d’un nivell acadèmic i investigador molt alt. Igualment, la realització del congrés genera una gran repercussió sobre la ciutat de Lleida, tot afavorint i promovent el ric patrimoni medieval que envolta el municipi amb visites, entre d’altres, a la Seu Vella o al Castell del Rei.

Entre les diverses línies de recerca que cada any ofereix el congrés, els participants han exposat els resultats parcials o totals de les seves investigacions entorn un ventall molt ampli de temàtiques de l’àmbit medieval. Així mateix, com en cada edició, s’ha destacat una temàtica o un objecte d’estudi concret, que enguany ha correspost als “sentiments a l’edat mitjana”, centrant un gruix important de les comunicacions.

Així doncs, l’organització valora molt positivament el transcurs i la cloenda d’aquesta edició, fet que augura encara una major participació i internacionalització de cara a l’any vinent. La vuitena edició ja s’ha posat en marxa i Sabaté ha avançat que la temàtica central d’aquesta serà “les emocions a l’edat mitjana”.

A banda de l’International Medieval Meeting, els dies 10 i 11 de juliol es realitzaran les VIII Jornades d’Història del Monestir de Les Avellanes, entorn "La creació de la memòria monàstica medieval al llarg dels segles. Edició especial 300 aniversari Jaume Caresmar". Altrament, els dies 13 i 14 de juliol es durà a terme el XXII Curs d’Estiu-Reunió Científica del Comtat d’Urgell, a Balaguer, que versarà sobre les poblacions rebutjades i les poblacions desplaçades a l’Europa Medieval.