Èxit rotund del II Simposi Internacional Màrius Torres

A més de les comunicacions, els actes lúdics i la gran afluència de públic consoliden la trobada acadèmica

2n simposi Marius Torres Margarida Prats i Enric Bou
Margarida Prats i Enric Bou. Imatge UdL

Els passats dies 26 i 27 d’octubre va tenir lloc el II Simposi Internacional Màrius Torres organitzat per la Càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida. La trobada acadèmica, realitzada amb motiu de la commemoració del setanta-cinquè aniversari de la mort del poeta lleidatà (Puig d’Olena, 1942) i del setantè aniversari de la publicació de la primera edició de les seves Poesies (Coyoacán, Mèxic, 1947), va ser tot un èxit tant pel que fa a l’assistència de públic com per a la col·laboració dels ponents i el desenvolupament de les seves comunicacions. Així ens ho ha fet saber el director de la Càtedra, Joan Ramon Veny.

Així mateix, Veny ha volgut remarcar la bona acollida que han tingut els actes menys «acadèmics» del Simposi, com per exemple la representació de l’espectacle literari «Entre dos desembres, la primavera. Màrius Torres (Sanatori de Puig d’Olena 1935-1942)», idea i direcció de Rosa Mesalles, i la presentació del llibre Cartes a Mahalta. Ambdós actes celebrats a l’espai Orfeó Lleidatà que va presentar una entrada encomiable.

El Simposi, amb la participació d’escriptors i traductors russos, alemanys, romanesos i britànics, va comptar també amb la intervenció, en la inauguració, d’Enric Bou (Università Ca’ Foscari de Venècia), i en la clausura de Joan Veny i Clar (IEC), Premi d’Honor de les Lletres Catalanes l’any 2015.