Finalitza amb èxit la 14a Setmana de la Comunicació

setmana comunicació
Foto: setmana de la comunicació

Entre els dies 3 i 6 d’abril es va dur a terme la 14a Setmana de la Comunicació a la Facultat de Lletres. Aquesta activitat, organitzada pel grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, va estar dedicada a la ficció televisiva, i durant les diverses conferències es va debatre sobre la narrativa seriada, tant en la ficció com en els documentals i tant des del punt de vista de la creació com de la narrativa i la distribució.

La primera jornada  va englobar també una Jornada de Portes Obertes pels estudiants de secundària i va consistir en una visita a les instal·lacions del Magical Media, on es cursen les assignatures pràctiques del grau i una posterior conferència a càrrec del guionista de la sèrie de TV3 Merlí Héctor Lozano i l'actor Adrian Grösser.

Altres conferenciants del primer dia van ser l'actor i director Roger Coma, qui va parlar de la seva experiència creant la web-sèrie Les Coses Grans, i el dramaturg i guionista de  Jordi Galcerán, que va explicar el procés de creació de la sèrie de TV3 Nit i dia.

La segona jornada de la Setmana es va centrar en l'estudi acadèmic i la investigació en diferents àmbits de l'audiovisual. En aquest sentit, Concepción Cascajosa, professora i investigadora en el camp de les sèries a la "Universidad Carlos III de Madrid", va mostrar la utilitat i la necessitat d'estudiar les sèries de ficció. Per la seva banda,  Iolanda Tortajada i Raúl Martínez, tots dos membres de la Mesa per la Diversitat en l'Audiovisual del Consell de l'Audiovisual de Catalunya van debatre sobre la representació de col·lectius minoritaris en les sèries de ficció.

El tercer dia va començar amb la conferència de Manuel Aldana, gerent de continguts de Movistar+, que va parlar dels nous models de consum de la ficció televisiva; i va continuar amb la intervenció de Guillermo García Carsí, creador del personatge d'animació Pocoyó.

Finalment, el darrer dia va comptar amb la presència de l'Eloi Vila i Marc Juan, dos dels responsables que van fer possible Trinxeres, el programa de TV3 en el qual tres companys recorren l'últim front de la guerra civil a Catalunya. La cloenda va ser a càrrec de l’escriptor, guionista i director David Trueba, que va explicar la seva experiència en el món audiovisual així com els detalls de la creació del seu projecte ¿Qué fue de Jorge Sanz?.

Totes les conferències van tenir una gran assistència de públic, i van ser molt profitoses per l'alumnat del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la nostra Facultat.