III Simposi sobre Llibertat de Premsa

simposi llibertat 3a edicio
Disseny: Simposi Llibertat de Premsa

III Simposi sobre Llibertat de Premsa

Els dies 4 i 5 de maig es durà a terme la tercera edició del Simposi sobre Llibertat de Premsa, que organitzen conjuntament el Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Facultat de Lletres i el Col·legi de Periodistes de Catalunya – Demarcació de Lleida. Enguany el tema central del Simposi és la relació entre la societat civil i la llibertat de premsa. Així mateix, es debatrà sobre qüestions com ara el valor que la societat civil mostra cap a la tasca dels periodistes, l'exercici de la llibertat de premsa, i com des de la societat civil es pressiona o, fins i tot, es coacciona aquesta llibertat de premsa.

A més, es faran tres tallers en què alumnes de sis universitats de parla catalana (Universitat de Lleida, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Jaume I de Castelló i Universitat de València) debatran sobre alguns treballs de recerca que analitzen diferents facetes de la llibertat de premsa.

El Simposi l'inaugurarà el Roger Jiménez, president del Consell de la Informació de Catalunya (CIC), que presentarà quines han estat les queixes de la ciutadania respecte dels mitjans de comunicació ateses pel CIC en els seus vint anys d'història. Per concloure aquesta tercera edició del Simposi, el periodista turc Dogan Tiliç parlarà de la situació del periodisme al seu país.