Joan Julià-Muné (1950-2020)

joan_julia_mune
Foto : Facultat de Lletres

Des de la Facultat de Lletres expressem el nostre condol als familiars i amics del professor Joan Julià-Muné, que ha mort aquesta nit. La seva pèrdua deixa un gran buit al nostre Centre i entre tots aquells que el vam poder conèixer.

Joan Julià, mestre i lingüista, era catedràtic del grau en Filologia Catalana i Estudis Occitans de la Universitat de Lleida. La seva tasca docent i de recerca s’ha desenvolupat principalment en els àmbits de la història de la lingüística, la lingüística aplicada i la fonètica, així com en l’entorn de la cultura i la llengua xineses.

Durant la seva trajectòria va impulsar i dirigir el Laboratori de Fonètica “Pere Barnils”, fundat el 1982 i el Grup de Recerca en Fonètica, ambdós adscrits al Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida.

El 2012 fou nomenat director de l’Aula d’Estudis Xinesos i posteriorment de la Càtedra d’Estudis Asiàtics de la UdL.

Al llarg de la seva carrera li han estat atorgats diversos premis, com ara el Premi Carles Rahola d’Assaig (Girona, 1984); el Premi multimèdia del Ministeri d’Educació (Madrid, 2002), junt amb Imma Creus, i el Premi Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans (2006), per l’obra “Fonètica aplicada catalana: dels fonaments a les aplicacions de les ciències fonètiques”.

Descansi en pau.