LA GEOGRAFIA: UN COMPROMÍS AMB EL FUTUR

FACULTAT DE LLETRES

IMG_3366_1
Foto : Facultat de Lletres

La Geografia és molt coneguda com a disciplina però alhora és pràcticament una incògnita per a molts com a ciència. Des de la Secció de Geografia de la UdL es pretén donar a conèixer què és la Geografia i com treballa. Quin és el seu punt de sortida? Quines eines utilitza? Quines són les seves metodologies?

L’exposició vol mostrar la transversalitat de la Geografia. Partint de l’espai i el territori com a camps d’estudi, es pot comprendre temes molt diversos i de formes molt variades. Així, es poden veure pinzellades d’alguns estudis que parlen sobre estratègies d’intervenció urbanística, diagnosis i propostes de noves delimitacions municipals, impacte de les xarxes de transport o dinàmica dels sistemes fluvials associada a les riuades. També s’exposa el treball que es fa en el Màster interuniversitari de Gestió d’Àrees de Muntanya que coordina la UdL.

A partir del conjunt de l’exposició hom es pot fer una idea sobre les eines de treball del Geògraf. El mapa és la principal però trobem d’altres com la fotografia convencional i la aèria, els documents històrics, les enquestes i el treball de camp o els aparells d’adquisició d’informació geogràfica (per exemple, equips Làsers o Drons).

És per això que la Geografia, com a ciència social i amb la seva multiplicitat i transversalitat pren un compromís, i alhora es converteix, en una eina pel futur.

En total són sis panells temàtics més un dedicat al Màster Interuniversitari de Gestió d’Àrees de Muntanya i un altre que mostra la relació de la Geografia amb el món laboral.