La Facultat de Lletres, compromesa amb el coneixement de la llengua francesa

La Jornada d’Impuls al Batxibac connecta la realitat francòfona amb la dinamització acadèmica de la llengua

batxibac 2017_18
Foto: Facultat de Lletres

El compromís amb la integració i el desenvolupament lingüístic i cultural és una de les principals responsabilitats assumides per la Facultat de Lletres, atesa la seva rellevància per al progrés social i cultural.  Una de les activitats que pretén promoure el foment del coneixement de la llengua i la cultura franceses és la  Jornada Francòfona d’Impuls al Batxibac a Lleida. Aquesta jornada busca incentivar i estimular la realització del Batxibac −batxillerat de doble titulació estatal i francès, per tal d'establir ponts entre els estudiants de francès i la Universitat.

Més de 200 alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat de centres de la província de Lleida i d’altres punts de Catalunya van assistir a aquesta activitat, podent experimentar la relació i connexió existent a  la Facultat entre el coneixement de la llengua francesa i les pròpies expectatives de futur que hi són directament vinculades.

En relació a aquesta preocupació pel seu futur acadèmic i professional la Degana de la Facultat M. Carme Figuerola els va voler recordar que “La rellevància de la llengua francesa, tan històricament com actualment, resulta del tot inqüestionable atés el seu abast mundial en tots els àmbits de la vida humana. És una llengua i una cultura que s’estén arreu dels cinc continents”. En definitiva, la llengua francesa vertebra tot un món cultural i social propi i independent, d’una importància cabdal, i la Facultat, plenament conscient d’aquest fenomen, reforça la seva implicació i solvència en la potenciació d’aquests estudis.