La Facultat de Lletres, seu de la 24a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya

La Mostra se celebrarà entre el 16 i el 25 d’abril i comptarà amb la presència del director Javier Estrada.

programa mostra cinema 2018
Imatge: Xavi Osta - Facultat de Lletres

El compromís i la responsabilitat de la Facultat amb les lletres, l’art, la cultura i la comunicació és quelcom indestriable de la funció acadèmica i social ben assumida pel nostre Centre. Un cop més, aquest fet es palesa i es materialitza ara amb la col·laboració amb la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, atès que el nostre Centre esdevindrà la seu de les obres documentals a concurs de la seva 24a edició.

Així doncs, entre els dies 16 i 25 d’abril la Sala d’Actes i el Saló Víctor Siurana acolliran les projeccions documentals a les quals hi assistiran també els nostres alumnes. Aquesta és, sens dubte, una gran oportunitat per aquells estudiants interessats en el cinema, en la Mostra i en la comunicació audiovisual en general. Les projeccions estan obertes a tot l’alumnat del Centre així com també als estudiants de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, que vincules algunes assignatures al visionat de les obres, i al públic en general. A banda de visionar els documentals, el dia 18 d’abril els assistents també tindran l’oportunitat de comptar amb la presència de Javier Estrada, amb qui es podrà debatre sobre l’obra Generación: Buñuel, Lorca, Dalí, de la qual n’és codirector juntament amb Albert Montón.

El jurat que haurà de valorar les distintes obres documentals a concurs en aquesta 24a edició de la Mostra són tres professors del Centre: Antonieta Jarne, professora d’Història Contemporània; Sandro Machetti, professor d’Història de l’Art; i Jorge Nieto, professor de Comunicació Audiovisual. En aquest sentit, l’afany per vetllar, dignificar i expandir la cultura en totes les seves vessants recobra una major rellevància. La Facultat de Lletres, en efecte, comprèn la importància de compartir i eixamplar la cultura i l’art, valors tan necessaris que cal enfortir i resguardar.