La Jornada de Portes Obertes de la Facultat de Lletres, aquest any de forma virtual

Estudiants i exestudiants de la Facultat de Lletres van explicar la seva experiència

Jornada de Portes Obertes 4
FOTO: Jornada de Portes Obertes

Un total de trenta nuclis familiars van participar en la jornada de la Facultat de Lletres, la qual per primera vegada es feia de forma virtual. La jornada, a través de la plataforma de videoconferències del Campus Virtual de la Universitat de Lleida que actualment s'utilitza per impartir les assignatures, va començar a les 10 del matí amb un seguit de parlaments per part de l'Equip de Deganat de la Facultat de Lletres.

En primer lloc, la secretària acadèmica de la Facultat, Mariona Visa va donar la benvinguda als assistents i va fer una presentació de les persones que parlarien durant la jornada. Seguidament, la degana de la Facultat de Lletres, M. Carme Figuerola va animar als participants a realitzar els seus estudis a la UdL destacant-ne els aspectes positius com la qualitat dels estudis i la proximitat entre el professorat i l’alumnat. Isabel Santaulària, cap d'estudis del centre, i la M. Salomé Ribes, vicerectora de l'estudiantat, van ser les encarregades de presentar les Titulacions i les Dobles Titulacions que s'imparteixen a la Facultat i de descriure les pràctiques en empreses que es realitzen en els estudis. Carles Salazar, vicedegà de suport a la qualitat acadèmica i internacionalització, va parlar sobre les facilitats que dóna la UdL als estudiants que volen realitzar un Erasmus o algun altre programa de mobilitat. La Mariona Visa va ser l'encarregada de concloure els parlaments anomenant les activitats culturals que es realitzen en les diferents titulacions de la Facultat de Lletres, com serien l'Olimpíada Geogràfica, Teatre en anglès o la Setmana de la Comunicació.

Després de les intervencions de l'equip de Deganat, va ser el torn dels estudiants i exestudiants els quals van explicar la seva experiència a la Facultat de Lletres. Van parlar el Jose Lasala, exestudiant de la Titulació en Geografia; el David Benito, estudiant de Comunicació i Periodisme Audiovisuals: l'Eric Masegosa, estudiant d'Història i per últim, Alecs Prodan, estudiant d'Estudis Anglesos. Van explicar com és estudiar a la UdL, com són les diferents titulacions i van facilitar el seu contacte als participants per tal que poguessin posar-s'hi en contacte si tenien qualsevol dubte.

Finalment, Paco Hernández, cap de la Secretaria Acadèmica de la Facultat de Lletres, va resoldre els dubtes que els assistents van anar manifestant al xat de la videoconferència en relació amb preinscripcions, notes de tall i matriculacions. El tancament de la Jornada va ser per part de la degana, la qual va agrair l'assistència dels participants i els va convidar a seguir descobrint més coses de la Facultat de Lletres a través de la pàgina web, de l'Instagram i dels vídeos promocionals de cadascuna de les titulacions.