La recerca del CAEM sobre el retrat de Carles IV de Goya, en un documental

Es presenta en el marc de la jornada EstudiArt 2017, organitzada per l'estudiantat

estudiart1
Jornada EstudiART 2017
L'estrena del documental 1789. Un retrato para su Majestad, sobre la recerca que la Universitat de Lleida (UdL) ha fet al voltant del retrat de Carles IV de Francisco de Goya, és un dels plats forts de la Jornada expositiva d'estudiants i investigadors d'Història de l'Art i Gestió del patrimoni artístic de la UdL, l'EstudiART, que tindrà lloc aquest dimecres, 1 de febrer, al Rectorat. Es tracta d'un audiovisual de 35 minuts, elaborat pel Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la UdL, que mostra el procés per descobrir el primer retrat oficial del rei Borbó.

La tasca del CAEM combina els coneixements històric-artístics amb l'ús de la tecnologia més puntera. Els investigadors han realitzat una anàlisi exhaustiva de l'obra, amb estudis organolèptics (macrofotografia, microfotografia i llum rasant i ultraviolada); anàlisi òptica dels materials; anàlisi de la imatge visible i invisible (fotografia digital infraroja i raigs X); anàlisi de pigments i d'aglutinants (microscòpia òptica de fluorescència, espectroscòpies vàries, espectrometria per dispersió de raigs X i cromatografia de gasos). La projecció del documental, dirigit pel catedràtic Ximo Company, tindrà lloc a la Sala d'Actes, a partir de les 19.30h.

La relació entre humanitats i ciència també serà present en la ponència convidada: Noves metodologies per a l'ensenyament de la Història de l'Art, a càrrec de la investigadora del Grup de Caracterització de Materials del Departament de Física i Enginyeria Nuclear de la Universitat Politècnica de Catalunya, Glòria Molina. L'activitat té com a finalitat celebrar els estudis d'art i humanitats i fer visible què fan els historiadors de l'art.

La quarta edició de l'EstudiART, oberta a l'alumnat de Secundària i Batxillerat, arrenca a les 16.30h abans amb la presentació dels estudis de grau, màster i doctorat d'Història de l'Art de la UdL. L'estudiantat, que organitza la jornada, també hi explica els seus treballs sobre temes com ara l'art japonès del segle XVI o el pintor i ceramista valencià Salvador Abril i Blasco. Són els millor treballs acadèmics del curs anterior.

Notícia elaborada per l'Oficina de Premsa de la UdL

Programa de l'activat: