L’alumnat xinès posa en valor la seva experiència a la Facultat de Lletres

“Una relació personalitzada i propera facilita l’adaptació i l’aprenentatge”, afirmen Yin i Zi.

alumnes xineses
Yin Qianyun i Zi Shegnan / Foto: Facultat de Lletres

El Programa de Mobilitat de la Facultat de Lletres potencia la internacionalització dels nostres estudiants arreu dels cinc continents de la mateixa manera que acull alumnat procedent de tot el planeta. Aquest és el cas, per exemple, de la Qianyun Yin i la Shegnan Zi, estudiants xineses de Postgrau i Grau, respectivament, de filologia i literatura hispàniques. Ens hem volgut trobar amb elles, poc abans que s’acomiadin de la ciutat i de la Facultat que les han acollides els darrers cinc mesos, per a què ens expliquessin la seva experiència a casa nostra.

En aquest sentit, ambdues han destacat la proximitat i l’amabilitat que han rebut en tot moment i han volgut remarcar la bona rebuda i el bon acolliment que han tingut, així com la bona relació i comunicació amb el professorat de la Facultat. “Ens hem sentit sempre molt properes i molt ben ateses, la relació personalitzada i propera amb tots els professors ens ha facilitat l’adaptació i l’aprenentatge”, afirmen.

En efecte, aquest és un dels objectius del Programa de Mobilitat de la Facultat atès que comprèn perfectament la necessitat d’una relació de qualitat com a una de les claus de l’èxit personal i acadèmic. Yin i Zi asseguren que, tot i les incerteses inicials fruit de les diferències culturals i lingüístiques entre la Xina i Catalunya, “Des d’un principi ens cridava molt l’atenció anar a un país tan diferent com el nostre, ens semblava molt interessant i ara que marxem hem de dir que aprendre d’aquestes diferències ha estat molt divertit”. Un dels motius pels quals van escollir la Facultat de Lletres és que en el Programa de Mobilitat “s’organitzen moltes activitats i molt diverses que t’apropen a la realitat de Lleida i de la Facultat. Són molt necessàries pels alumnes que venim d’una cultura tan diferent i et faciliten l’adaptació. Sense cap mena de dubte, recomanarem la Facultat de Lleida als nostres amics de la Xina”.

Així doncs, el compromís de la Facultat amb el desenvolupament i l’aprenentatge integral dels seus alumnes és indestriable del seu deure ètic i social entorn la internacionalització, la universalització i la inclusió de les distintes realitats culturals i lingüístiques que configuren l’actual societat del coneixement.