Màster en Escriptura del Guió Audiovisual, la novetat pel pròxim curs

La Facultat de Lletres col·labora amb aquest Màster, que proporciona un ensenyament especialitzat per formar guionistes altament qualificats

2406045813_cab5f8211d_b
Foto: Guió

El curs vinent 2020 – 2021, la Universitat de Lleida (Departament de Filologia Catalana i Comunicació), juntament amb la Universitat de Barcelona i Guionistes Associats de Catalunya, l’associació de guionistes de Catalunya, col·labora en el Màster en Escriptura del Guió Audiovisual.

Aquest Màster proporciona un ensenyament especialitzat per formar guionistes altament qualificats i preparats per crear i treballar en projectes audiovisuals de ficció, documental i/o programes d’entreteniment.

El Màster en Escriptura del Guió Audiovisual es planteja a patir de la metodologia “aprendre fent”. És per això que totes les matèries són de caràcter pràctic, sense oblidar els continguts teòrics, essencials per encarar amb èxit l’escriptura audiovisual. A més, els alumnes compten en tot moment amb el mestratge, supervisió i acompanyament d’un professorat format per guionistes de reconeguda trajectòria i professors universitaris especialitzats en l’àmbit de guió i la producció audiovisual.

Un altre pilar sobre el qual s’articula el màster són les pràctiques obligatòries en productores audiovisuals de referència com ara TV3, Minoria Absoluta o Empatik Films. Els alumnes han de tenir una experiència real que els permeti desenvolupar les seves capacitats com a guionistes en un entorn professional.

El Màster està dirigit a tots els estudiants que hagin cursat un grau universitari, especialment als titulats en Comunicació Audiovisual, Periodisme, Belles arts, Filologia i altres estudis relacionats amb la creació audiovisual i literària.

Les principals sortides professionals són com a guionista de ficció, de programes d’entreteniment, guionista de documental, script editor, analista de guions, formant part en el departament de continguts d’una productora, creatiu de publicitat, content manager, entre d’altres.

Per últim, és important assenyalar que existeix la possibilitat de cursar el Màster en la modalitat presencial i també de forma online.

Enllaç a la matrícula: http://www.cfc.udl.cat/fc/curso/2748

Per a més informació podeu consultar el web del Màster: http://www.masterguio.cat/