Més de 200 estudiants visiten la Facultat en la Jornada de Campus Oberts

El foment de l’esperit crític, del treball en equip i de l’adaptabilitat destaquen com a valors principals

jornada portes obertes alumnes 9 de febrer 2018
Foto: Facultat de Lletres

L’educació en valors així com l’enfocament de l’aprenentatge de l’alumnat amb vistes a la seva inserció al món laboral són dues de les virtuts essencials que comprèn la Facultat de Lletres. Ambdós eixos van centrar l’atenció de la Jornada de Campus Oberts per a l’estudiantat que es va realitzar al llarg del matí del passat divendres i en la qual la Facultat va acollir uns 200 alumnes de batxillerat interessats en conèixer més i millor les particularitats del nostre Centre.

En aquest sentit, l’equip de Deganat de la Facultat, encapçalat per la Degana M. Carme Figuerola, va posar en valor la naturalesa pròpia que fa de la Facultat un referent en el món de les Humanitats i les Lletres. Així doncs, la mateixa Degana va remarcar que certament “no és una Facultat molt gran però és una gran Facultat” i, com a exemple, va fer avinent que els professors més ben avaluats de tota la UdL es troben al nostre Centre.

Altrament, la Degana va fer avinent també la voluntat incansable de la Facultat per tal de conèixer les necessitats particulars de cada un dels seus estudiants, la qual cosa resulta indispensable per a optimitzar la seva orientació acadèmica i professional. En efecte, “atendre les noves necessitats del nostre alumnat així com les demandes de la societat actual són el nostre deure i la nostra il·lusió atès el compromís social i professional de la Facultat”, va assenyalar la Degana. Amb relació a això, es va posar en valor la ràtio existent entre alumne i professor, en tant que al ser reduïda potencia i reforça unes relacions properes i de qualitat adreçades a assolir un desenvolupament integral i conscient de l’estudiantat.

En aquesta línia, la Degana va destacar el foment de l’esperit crític, el foment del treball en equip i el foment de l’adaptabilitat com els tres principals valors o virtuts de la Facultat. Tots tres s’adrecen a una professionalització òptima i plena de cada estudiant en tant que són habilitats sociolaborals ben patents en la societat actual. A més, també es reforça i es potencia l’empleabilitat dels coneixements i dels aprenentatges; això és, l’aposta per una formació crítica i racional que alhora serveixi per a preparar professionalment l’estudiant de cara al seu futur en el mercat laboral amb l’adquisició d’aquelles competències i habilitats que la societat ens demanda.

El compromís de la Facultat en aquest sentit va més enllà apostant decididament per la realització de pràctiques en empreses o institucions per part dels estudiants de tots els seus Graus. Així mateix, en un món cada cop més complex, globalitzat i internacionalitzat, la rellevància de formar-se temporalment en un àmbit geogràfic diferent resulta molt enriquidor i cada cop més valorat. En aquest sentit, “la Facultat té en compte el perfil acadèmic i professional de cada alumne alhora d’aconsellar-lo i orientar-lo en les seves possibilitats acadèmiques i professionals”, va remarcar la vicedegana d’estudiantat M. Salomé Ribes.

Amb tot, el protagonisme de la Jornada se’l va endur la visita organitzada per alguns dels espais més destacats del Centre com ara la Biblioteca, el laboratori d’arqueologia, les sales d’edició i de ràdio o el laboratori de cartografia, entre d’altres. Un cop finalitzat el recorregut, l’alumnat va posar en valor la vàlua dels equipaments i de les instal·lacions de la Facultat, així com la varietat de Graus i Postgraus que s’ofereixen. Aquest aspecte, juntament amb el tracte proper i amable, i el compromís social i professional de la Facultat, sempre connectada amb la realitat que l’envolta, van ser els més destacats entre l’alumnat que ens va visitar.