Mirades documentals: 15a edició de la Setmana de la Comunicació

Tindrà lloc del 16 al 19 d’abril i comptarà amb la col·laboració de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya

Cartell 15a Setmana
Imatge: Xavi Osta - Facultat de Lletres

Un any més, el Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Facultat celebra la Setmana de la Comunicació que arriba a la seva 15a edició. Aquesta, sota el títol Mirades documentals, tindrà lloc entre el dilluns 16 d’abril i el dijous 19 d’abril i versarà sobre les diferents tipologies i formats documentals més reeixits en l’actualitat: les docusèries, els podcasts radiofònics, els documentals d’animació, d’arxiu i també els documentals més testimonials. Com cada any, el primer dia de la Setmana inclou la Jornada de Portes Obertes del Grau adreçada als alumnes de batxillerat de les nostres contrades. Seguidament, es durà a terme l’acte inaugural a la Sala d’Actes de la Facultat de Lletres. Aquest consistirà en una conferència a càrrec de la periodista i documentalista Samanta Villar, titulada Viure-ho per contar-ho.

Per tal de saber-ne més sobre les particularitats d’aquesta edició, ens hem entrevistat amb la professora Mariona Visa, organitzadora de la Setmana. En aquest sentit, Visa posa en valor la col·laboració d’enguany entre la Setmana i la 24a Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya en tant que “aquest fet suposa una gran oportunitat per l’alumat del Grau, principalment, per tal d’assistir a diverses i nombroses projeccions documentals, debats i tallers que es duran a terme durant la setmana”, afirma. Així doncs, tot aprofitant aquesta col·laboració, les diferents projeccions es duran a terme pels matins mentre que per les tardes es realitzaran les sessions i conferències pròpies de la Setmana. En el marc d’aquesta col·laboració, el dimecres 18 d’abril al matí es durà a terme un taller sobre creació documental al Magical Media, adreçat als alumnes de 2n i 3r del Grau i impartit per Joan González, director de Docs Barcelona.

Així mateix, Visa remarca la relació de la Setmana amb els documentals d’animació fruit de la col·laboració amb l’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya. En efecte, es durà a terme una conferència relativa a l’animació, que s’inclou dins el programa de la Setmana, a càrrec del realitzador Mario Torrecillas, director del projecte PDA (Pequeños Dibujos Animados).

Finalment, Visa destaca que “la implicació i participació dels alumnes del Grau en l’organització de la Setmana és essencial, sobretot en la confecció del contingut la web i de les diferents xarxes socials”. Sens dubte, aquest és un gran actiu per al desenvolupament acadèmic i personal dels nostres estudiants que els hi serveix d’exercici pràctic per al seu futur laboral.

Podeu consultar el programa complet de la Setmana en el següent enllaç.

La Setmana de la Comunicació compta amb el suport de la Facultat de Lletres, el Consell Social, el Vicerectorat d'Activitats Culturals i el Vicerectorat d'estudiants. El cartell és obra del Xavi Hosta, professor de l'assignatura de Disseny Gràfic.