Not a play about you (or is it...?), teatre en anglès a la Facultat

La 6a edició clou amb èxit amb una obra autobiogràfica del propi alumnat

Foto : ICE

Un any més, i ja en van sis, els alumnes del Grau d’Estudis Anglesos van tornar a pujar a l’escenari per a representar una obra de teatre en anglès. L’obra, representada íntegrament en llengua anglesa i titulada Not a play about you (or is it...?), ha estat creada per la professora i directora Núria Casado amb qui ens hem entrevistat per a què ens en faci cinc cèntims.

Segons ens explica, l’eix de la peça esdevenia un relat autobiogràfic dels mateixos actors i actrius, tot basant el procés de creació en les seves vivències, records i experiències, tan felices com doloroses, que els hi han deixat empremta al llarg de les seves vides. En aquest sentit, Casado assenyala que el procés de treball i d’elaboració dels textos va ser absolutament propi i exclusiu, tot creat a través de les dinàmiques aportades pels actors. Amb tot, la idea original va sorgir durant el procés inicial del projecte, quan professora i alumnes realitzen un conjunt de dinàmiques personals per conèixer-se millor i definir l’argument de la composició. “En aquell moment vaig adonar-me’n que les pròpies vivències dels alumnes ja servien com a material dramatúrgic”, afirma la directora.

L’espectacle, organitzat pel Departament d’Anglès i Lingüística amb el suport del Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària i la pròpia Facultat de Lletres, va tenir un èxit absolut en les diverses sessions que va oferir. En aquest sentit, Casado destaca el gran repte emocional per als propis actors, atesos el treball i l’exposició de qüestions personals a les quals s’enfrontaven. Igualment, va suposar també un repte per a l’espectador alhora de crear emocions i empaties vers els actors davant situacions que s’adeqüen tan directament a la realitat

En definitiva, aquesta és una activitat clarament reeixida i consolidada en el calendari acadèmic de la Facultat que nodreix l’alumnat en un cooperativisme i una implicació majors així com en la generació d’empaties múltiples i més fermes entre ells. Això és possible, sobretot, mitjançant “tota una xarxa, un collage de vivències, experiències i records essencials per al creixement i el desenvolupament personal i professional de l’alumnat”, remarca la directora.

(Foto: ICE)

(Foto : ICE )