PROTOCOL PER A LA REALITZACIÓ DELS EXÀMENS FINALS SEGONS EL CALENDARI ESTABLERT

Indicacions per a la realització d’exàmens presencials

La Universitat de Lleida, com la resta d’universitats catalanes, segueix i aplica en cada moment les instruccions que dicta el Govern de Catalunya, a través del Procicat. Qualsevol nova instrucció que es publiqui serà implementada i comunicada a la comunitat de la UdL amb les indicacions que pertoquin.

Atesa la necessitat d’extremar les precaucions per prevenir l’extensió de la COVID-19 a les activitats acadèmiques, demanem a tothom que segueixi estrictament les recomanacions generals d’higiene, distància interpersonal i mínima mobilitat quan sigui als recintes de la Universitat de Lleida.

Les aules i els espais destinats a avaluació preveuran una separació suficient entre les persones, i es netejaran entre exàmens a fi de minimitzar els riscos.

A més a més de les recomanacions generals, caldrà aplicar les indicacions següents:

Indicacions per als i les estudiants

• L’estudiantat haurà de seguir en tot moment les indicacions del professorat.
  • Atès que la ventilació dels espais durant les proves pot comportar canvis de la temperatura ambiental, es recomana portar roba adient per mantenir el confort dins del possible.
  • Cal seguir les indicacions d’accés esglaonat enviades pel professorat amb antelació a la prova.
  • No s’ha entrar a l’edifici fins 10 minuts abans del començament de la prova o de l’hora indicada pel professor tenint en compte l’accés esglaonat a l’aula i s’ha d’evitar romandre a l'interior de l'edifici més temps del necessari.
  • Mentre s’espera al passadís, cal mantenir la distància de seguretat. S’han d’evitar les aglomeracions a les entrades i sortides de l'aula.
  • Abans d’entrar a l’aula, cal desinfectar-se les mans amb el gel hidroalcohòlic.
  • Cal fer ús dels codis QR que hi ha a l’entrada de cada espai o a les taules.
  • S’han d’ocupar única i exclusivament els llocs de l’aula senyalitzats.
  • Cal deixar bossa, carpeta, abric, etc. al seient del costat o a terra, sempre a la banda (esquerra o dreta) que indiqui el professor.
  • Un cop asseguts no s’ha de canviar de lloc.
  • La mascareta haurà d’estar correctament col·locada en tot moment.
  • No és permès compartir estris personals.
  • No està permès menjar o beure durant la realització de la prova.
  • En acabar l’examen, cal recollir els estris personals, dipositar l’examen a la taula del professorat, o on indiqui el professor que s’han de dipositar, i dirigir-se cap a la sortida de l’aula.
  • En acabar l’examen s’ha d’abandonar l’edifici immediatament sense esperar als companys.

Indicacions per al professorat

• La durada de la prova no hauria de ser superior a dues hores.
  • Si es vol fer una pausa durant la realització de la prova, els estudiants no poden sortir de l’aula.
  • El planificador docent ha fet comprovacions d'aforament. De tota manera, per precaució hauríeu de comprovar que l'aula assignada tingui l'aforament que requeriu per a les vostres necessitats. En cas que l'aforament no sigui suficient comuniqueu-ho immediatament a lletres.programadordocent@udl.cat.
  • En cas d’utilitzar més d’una aula, per tal d'evitar possibles aglomeracions, cal informar de manera anticipada a l'estudiantat on realitzaran la prova.
  • Cal deixar l’examen i els fulls de resposta/folis damunt de cada taula on seuran els estudiants abans de començar la prova.
  • Per precaució, cal desinfectar taula, cadira i estris de la taula del professor.
  • Cal vetllar per mantenir els accessos esglaonats a les aules.
  • És important que el professorat també utilitzi els codis QR que hi ha a l’entrada de cada espai.
  • Per precaució, cal prendre nota d’on estan asseguts els estudiants encara que també se’ls ha de demanar que facin anar el codi QR que tenen a cada taula.
  • Cal demanar als estudiants que deixin els seus estris (bossa, carpeta, abric, etc.) al seient del costat o a terra, tots al mateix costat (esquerre o dret).
  • Es demana al professorat que, una vegada els estudiants estan asseguts, no es facin canvis de lloc.
  • És necessari ventilar adequadament l’aula durant la realització de la prova. Almenys cada 30 minuts s’haurien d’obrir finestres per renovar l’aire.
  • S’han de deixar les portes de l’aula obertes tota l’estona.
  • Per prevenir refredats, s’ha de permetre a l’estudiantat portar roba d’abric.
  • Si algun estudiant comunica que es troba malament, per precaució cal avisar a l’administrador de campus de la Facultat: administracio@udl.cat, 973 70 20 68.
  • Abans i després de repartir/recollir els exàmens, cal desinfectar-se les mans amb el gel hidroalcohòlic.
  • Per evitar tocar les fulles de paper durant la recollida, s’aconsella que els estudiants dipositin els seus exàmens en una safata o caixa de cartró.
  • No és permès que l'estudiantat romangui als passadissos un cop finalitzada la prova.
  • Es prohibeix l’entrada de qualsevol persona a l’aula sense mascareta, a no ser que estigui justificat per causes mèdiques i s’acrediti documentalment. En el cas que algun/a estudiant ho acredités, s’hauria de situar a major distància de la resta de companys i a prop d’una finestra.
  • L’estudiantat diagnosticat de COVID o confinat ha de tenir la mateixa consideració que l’estudiantat malalt. Per tant, té dret a un examen amb posterioritat.
  • Cal prioritzar les revisions d’exàmens virtuals. En casos excepcionals, quan la revisió sigui presencial s’han de prendre les mesures de seguretat i prevenció adients.

Podeu consultar el pla de contingència de la UdL clicant aquí.