Premis del Consell Social 2018 als millors Treballs Final de Grau

Delfí Robinat, president del Consell Social de la UdL, posa en valor la responsabilitat social de les Humanitats.

delfi robinat
Foto : Facultat de Lletres

El Consell Social de la UdL ha convocat els Premis del Consell Social 2018 amb el principal objectiu de promocionar la universitat i els seus màsters tot reconeixent l’esforç, la dedicació i el talent dels alumnes dels graus de les diferents facultats. El termini per a presentar sol·licituds finalitza el proper 25 de juliol i la resolució està prevista pel 17 de setembre. Podeu consultar-ne les bases aquí.

A més, els premis ofereixen tres modalitats: La primera premia el millor Treball Final de Grau (TFG) de cada centre propi, escola o facultat de la UdL i es dota al guanyador del finançament de la matricula d’un màster oficial de la UdL amb un import màxim de 3.000€. La segona atorga un únic premi a l’esforç, el valor i el reconeixement que ha realitzat un alumne amb dificultats econòmiques, físiques o psicològiques a l’hora de graduar-se i que vol continuar estudiant un màster oficial a la UdL. En aquest cas, es premia el millor TFG amb el finançament de la matricula d’un màster oficial de la UdL fins a un import màxim de 3.000€. La tercera modalitat pretén posar en valor la col·laboració activa i el reconeixement a les empreses que comprenen convenis de pràctiques, de recerca, etc. amb la universitat.

Per copsar millor l’essència d’aquests premis i també per conèixer la seva opinió sobre el valor de les Humanitats i les Lletres en el món universitari i en la societat actual, ens hem entrevistat amb el president del Consell Social, Delfí Robinat. En aquest sentit, Robinat afirma que és molt necessari apostar i contribuir a una imprescindible sensibilització social i cultural, i reprendre els valors de l’esforç, la dedicació, la perseverança i l’entusiasme. Aquests, que en la societat actual semblen adormissats, “són imprescindibles per recuperar l’humanisme en un món tècnic, tecnològic i informatitzat com el nostre”, assenyala.

Igualment, essent conscient de la rellevància del món empresarial, Robinat considera indispensable enfortir i potenciar la relació mútua i interconnectada entre l’empresa i la universitat i, més concretament, amb els estudis humanístics. “La vocació i la responsabilitat social són valors de primer ordre actualment i representen un valor afegit imprescindible no només en el món de l’empresa sinó en la vida quotidiana”, afirma el President. És per això que el Consell Social i el món universitari en general, assegura Robinat, han de fer de transmissors d’aquesta idea, reconeixent l’esforç vocacional, responsable i compromès. En aquest sentit, el president considera essencial promoure i promocionar més i millor els estudis socials, humanístics, artístics i culturals, essent l’única manera possible per avançar en aquesta direcció.