Presentació de l’edició crítica d’Efesíaques, de Xenofont d’Efes

L’obra, elaborada pel Catedràtic Josep Antoni Clua, és el resultat de 20 anys de recerca.

Llibre JA CLUA
Foto: Facultat de Lletres

El passat 8 de maig es va dur a terme la presentació del llibre Efesíaques de Xenofont d’Efes, escriptor grec del segle II d. C. Una edició crítica d’aquesta novel·la, composta per cinc llibres, elaborada i traduïda pel Dr. Josep Antoni Clua Serena, catedràtic de filologia grega de la nostra Facultat.

Aquesta obra va ser publicada el desembre del 2017 pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) en la seva col·lecció Alma Mater. Aquesta col·lecció, l’única a l’Estat en el seu gènere, presenta edicions bilingües amb edició crítica original dels millors filòlegs de l’Estat sobre autors grecs i llatins i la seva traducció en castellà. Aquest fet, en efecte, reconeix el professor Clua entre els més importants filòlegs de l’Estat i en ratifica el magnífic treball realitzat. El mateix catedràtic afirma que “ha estat la tasca més important que he dut a terme en els darrers 10 anys i que m’ha portat a quasi dues dècades de recerca i d’interpretació crítica i rigorosa”. A més, aquesta obra esdevé la revisió crítica bilingüe de les Efesíaques més actual, actualitzada i fidel d’arreu del món.

El llibre conté una completa i rica introducció on es tracten aspectes com l’estructura narrativa, l’estil de l’obra i la seva relació amb la novel·la grega. El sumari de l’obra és el següent: Bibliografia, Sigla, Text i Traducció, Llibre Primer, Llibre Segon, Llibre Tercer, Llibre Quart, Llibre Cinquè, Índex de noms propis. Finalment, tota l’edició, d’una extensió de 222 pàgines, va acompanyada d’una profusa quantitat de notes a peu de pàgina, assegurant així la lectura crítica del text.