Primera Jornada Formativa sobre Pràctiques en Centres Docents

La trobada està destinada a l’alumnat de la Facultat de Lletres que ha de fer les pràctiques en centres educatius del Departament d’Ensenyament

20170201_121639_HDR
Foto: Facultat de Lletres

Vint-i-quatre alumnes de la Facultat de Lletres han participat els dies 1 i 2 de febrer en la I Jornada Formativa sobre Pràctiques en Centres Docents a la Universitat de Lleida. Organitzada per la UdL i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, aquesta activitat està destinada a l’alumnat de quart curs de grau de la Facultat que ha de cursar les pràctiques  en centres educatius del Departament d’Ensenyament.

L’objectiu de la jornada és que, abans d’iniciar les pràctiques en centres públics de secundària, l’alumnat que està acabant els graus d’Estudis Anglesos, Estudis Catalans i Occitans, Estudis Hispànics, i Història es familiaritzi amb aspectes didàctics i pedagògics i d’organització de centres en el món de l’ensenyament.

El primer dia M. Carme Figuerola (degana de la Facultat de Lletres), va inaugurar la Jornada, insistint en l’oportunitat que representa per al nostre estudiantat poder escoltar professionals del món de la docència i la didàctica que els acostin a la realitat dels centres educatius. Tot seguit, van intervenir Gemma Filella, del Departament de Pedagogia i Psicologia de la UdL, parlant dels aspectes emocionals dins l’aula,i Natàlia Iranzo, directora de l’INS Ronda, explicant els aspectes organitzatius d’un centre de secundària.

Per cloure la trobada el dia 1, Sara Cabello, tècnica de la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels ST d’Ensenyament a Lleida, va presentar serveis educatius que no són centres de secundària però que sí són susceptibles d’acollir estudiantat de la  Facultat per a desenvolupar-hi les pràctiques. Concretament, va explicar les tasques que duen a terme els centres de recursos pedagògics (CRP), els camps d’aprenentatge (CdA) i  els equips de llengua, interculturalitat i cohesió social (ELIC).

El dia 2 la Jornada ha continuat amb una xerrada sobre la didàctica de les ciències socials i les humanitats, a càrrec de Nayra Llonch, del Departament de Didàctiques Específiques de la UdL, i després, han intervingut responsables de diferents centres de secundària per exposar experiències innovadores en l’ensenyament com són la tutoria de pràctiques, el treball per projectes, el programa Erasmus+ i Etwinning, i el batxillerat internacional.

Per acabar la Jornada, s’ha establert un diàleg amb l’alumnat, i, a continuació,  M. Salomé Ribes, vicedegana d’Estudiantat de la Facultat de Lletres, ha clos l’acte remarcant la importància de trobades com aquesta en què el nostre alumnat pot aproximar-se al món de l’ensenyament en la secundària.