Professors i alumnes de la Universitat de Tolosa visiten la Universitat de Lleida per cinquè any consecutiu

L’intercanvi afavoreix l’impuls d’una formació d’excel·lència en filologia occitana

IMG-20190604-WA0004
Foto: Facultat de Lletres

Per cinquè any consecutiu, professors i estudiants de filologia occitana de la Universitat de Tolosa – Joan Jaurés han visitat la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida, en el marc dels convenis i intercanvis que mantenen regularment aquests dos centres en matèria de filologia occitana. Durant el 27, 28 i 29 de maig s’han dut a terme diverses conferències i activitats de temàtica occitana i d’altres destinades a fer conèixer als visitants occitans elements culturals de Ponent i de Catalunya.

Els estudiants catalans i occitans han pogut assistir a quatre sessions acadèmiques impartides per professors i professores de la Universitat de Tolosa. Jaume Gourc, professor de literatura medieval, ha abordat la qüestió  dels trobadors a la ciutat de Tolosa. Joèla Ginestet, professora de literatura moderna i contemporània, ha fet un recorregut per la vida d’una de les figures més destacades de la literatura occitana del segle XX, Joan Bodon. També en aquest període històric s’ha centrat l’aportació de Cécile Noilhan, sobre els pseudònims en la literatura occitana de la Segona Guerra mundial. La darrera de les conferències, a càrrec de Marine Mazars i presentada per Albert Turull, ha girat entorn els textos visionaris. També ha estat important l’assistència de Xavier Moral, responsable de la llengua occitana a la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, que ha tractat la situació actual del reconeixement de l’occità a Catalunya.

Aquesta estada arriba després que estudiants i professors de la Universitat de Lleida participessin en la Setmana Occitana que va tenir lloc al campus del Miralh de Tolosa del 8 a l’11 d’abril d’aquest mateix 2019. L’objectiu de l’intercanvi és afavorir l’impuls d’una formació d’excel·lència en filologia occitana així com intercanviar visions.