Programa d’activitats de l’Aula de poesia Jordi Jové de la Facultat

La primera activitat versa entorn l’obra poètica del menarguí Joan Barceló

L’Aula de poesia Jordi Jové del Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica de la Facultat de Lletres, dirigida pel professor de literatura espanyola Dr. Julián Acebrón, coordinada pel professor i poeta Amat Baró i auspiciada pel Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la Facultat de Lletres, organitza en periode acadèmic recitals de poesia a càrrec dels mateixos poetes, a cadascun dels quals dedica la publicació d’un recull de poemes en acurades edicions dins la col·lecció Versos. Fins al dia d’avui aquesta col·lecció de poesia ha tret d’estampa 46 títols en llibres de petit format, dels quals tres són dobles, un quàdruple i un commemoratiu en tapa dura, tant en català com en castellà.

Els principals objectius de l’Aula de poesia Jordi Jové són afavorir el coneixement de la poesia actual, donar veu als seus autors mitjançant lectures públiques comentades,  difondre la seva obra i oferir a la comunitat universitària i a la totes les persones atretes per la literatura un seguit d’activitats poètiques programades al llarg del curs.

Amb tot, la primera activitat programada per al curs 17/18 tindrà lloc el dimarts 24 d’octubre al Cafè del Teatre de l’Escorxador a partir de les 19.00h. Aquesta versarà entorn l’obra poètica de Joan Barceló (Menàrguens, 1955 – Barcelona, 1980) i es durà a terme una conferència-recital que servirà, a més, per a inaugurar el curs del Consorci per a la Normalització Lingüística a Lleida.

Així mateix, durant els mesos de novembre i desembre, l’Aula de poesia durà a terme noves i diverses activitats.