Qui som?

Entrevista a Carme Figuerola, degana de la Facultat de Lletres

Foto: Facultat de Lletres

Qui som?

Iniciem una nova secció al nostre web que té com a objectiu donar a conèixer el Personal Docent Investigador (PDI) i el Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la Facultat de Lletres.

En el primer “Qui som?” hem entrevistat a la degana de la Facultat de Lletres, M. Carme Figuerola, Doctora en Filologia Francesa

P: D’on et ve la vocació per la teva formació i per la docència?

C.F.: Sempre he tingut un interès molt gran per les llengües estrangeres i per poder-me comunicar amb gent procedent d’altres àmbits culturals. En aquest sentit, el francès sempre havia estat una llengua que m’agradava i m’atreia. Vaig decidir estudiar filologia perquè permetia conèixer amb profunditat com s’estructurava una llengua. A més, em donava accés al món de la docència i sabia que volia ser professora perquè sempre m’ha agradat ensenyar.

P: Quins són els reptes que tenen els teus estudis en el present i el futur per seguir creixent?

C.F.: Crec que totes les filologies i filòlegs tenen actualment el repte de mostrar que poden donar servei més enllà de la docència, que és un camp molt lícit però no és l’únic possible. Quant a la filologia com a matèria pròpiament dita, crec que ha de seguir evolucionant i lluitar per tal d’evitar una homogeneïtzació del llenguatge en la qual incorre sovint actualment. Cal saber comunicar-nos en propietat perquè la llengua és un reflex de com estructurem el pensament.

P: Què en destacaries i per què recomanaries la Facultat de Lletres de la UdL?

C.F.: El que fa excepcional la nostra Facultat és la proximitat que es crea entre els professionals que hi treballen i s’hi dediquen i l’estudiantat. En el marc dels estudis filològics hem arribat a comptar amb cinc escriptors de renom, que han estat guardonats fins i tot a nivell internacional, entre el professorat del nostre Centre. Sens dubte aquesta experiència repercuteix en la qualitat de la seva. I això que tan sols és un exemple puntual és, de fet, un aspecte distintiu molt potent en les diferents titulacions del Centre.