Ramon Sistac, nou membre de l'Acadèmia aranesa de la Llengua Occitana

Ingressa en aquesta institució juntament amb el lingüista Thomas T. Field

El professor emèrit de la Universitat de Lleida, Ramon Sistac, és un dels dos nous membres de l'Acadèmia aranesa de la Llengua Occitana després que el Ple d'aquesta institució aprovés dissabte passat per unanimitat el seu ingrés, així com la del professor emèrit de lingüística i francès de la Universitat de Maryland (Estats Units), Thomas T. Field "per llurs llargues experiències en l'estudi de les llengües i un alt coneixement de l'occità". Amb aquestes dos incorporacions l'Acadèmia completa la seua composició amb un total de vint membres.

Sistac, doctor en filologia catalana i expert en dialectologia, és membre entre d'altres de l'Institut d'Estudis Catalans, de l'Acadèmia Aragonesa de la Llengua, la Societat Catalana de Llengua i Literatura, la International Society for Dialectology and Geolinguistics, l'Associacion Internacionala d'Estudis Occitans i el Consell de les Valls d'Àneu. Professor a la UdL des dels anys vuitanta, és un dels experts més reputats del català occidental, dels parlars de transició cap a l'aragonès, bon coneixedor de l'occità i sobretot de la varietat aranesa.

Per la seua part, Field, destaca per les seues investigacions sobre dialecte, alfabetització i estatus sociolingüístic, amb especial èmfasi en l'occità. Els seus treballs s'han centrat principalment en la sociolingüística històrica de l'especialitat gascona de la llengua occitana. És autor entre altres, del Corpus lingüístic del gascó antic.

L'Institut d’Estudis Aranesos – Acadèmia Aranesa de la Llengua Occitana és l'autoritat lingüística de la variant aranesa de la llengua occitana i té per objectius la investigació de l'aranès, l'assessorament en aquest àmbit i l'establiment de la seua normativa lingüística.S'estructura en dos seccions: l'aranesa, encarregada d’establir i actualitzar la normativa lingüística de la varietat aranesa de la llengua occitana, i l'estàndard, que aconsella i assessora sobre la unitat de la llengua occitana i el seu tronc comú.

(Noticia: Premsa UdL)