Jaume Pont investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Nacional i Kapodistriaca d’Atenes

812872aa-6382-11e8-966b-005056ac003d
Foto : Facultat de Lletres

La Universitat d’Atenes ha conferit el grau de doctor honoris causa a Jaume Pont, màxim exponent dels estudis sobre el poeta Carlos Edmundo de Ory i sobre el Postismo, moviment d’avantguarda espanyol de la immediata postguerra en un acte institucional presidit pel vicerector d’Assumptes Acadèmics Dr. Burazelis, que ha tingut lloc avui dimarts, 29 de maig al Rectorat de la Universitat Nacional i Kapodistriaca d’Atenes. El nomenament de Pont ha estat avalat pel professor del Departament de Llengua i Literatures Hispàniques de la Universitat d’Atenes Dimitri Drossos, que ha presentat a la comunitat universitària els mèrits docents, investigadors i creadors del nou Doctor Honoris Causa.

El vicerector que ha presidit l’acte, ha destacat els lligams entre la Universitat d’Atenes i la Universitat de Lleida, i n’ha destacat la rellevància del nostre poeta pel fet d’haver estat traduït a més de vint llengües del panorama estatal i internacional.

En el seu discurs com a Doctor Honoris Causa per la Universitat d’Atenes, Jaume Pont ha fet un homenatge explícit i molt emotiu al seus mestres els doctors José Manuel Blecua Teijeiro i Joaquim Marco.

Pont s’ha referit a Eros i al coneixement. Segons les seues paraules, sense passió no existeix acte de lectura ni creació literària, aquesta ha estat la seua premissa durant els darrers quaranta anys de docència.

El tema central de la seua lliçó ha versat sobre la inefabilitat del llenguatge poètic. En la seua exposició s’ha referit a la poesia de Francisco de Aldana, Garcilaso de la Vega, San Juan de la Cruz, el català Joan Vinyoli, l’italià Giuseppe Ungaretti i els poetes grecs Constantinos Kavafis i Ianis Ritsos

Foto: Facultat de Lletres