“Univers sonor”: arriba la 16a Setmana de la Comunicació

Flyer Setcom-1
Cartell : Setmana de la Comunicació

Entre els dies 8 i 11 d'abril se celebra a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida la 16a Setmana de la Comunicació, organitzada pel grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Aquest any la Setmana porta per títol "Univers sonor" i la temàtica principal sobre la qual es debatrà és la ràdio i la seva evolució temàtica i tècnica.

Enguany la Setmana arriba a la seva setzena  edició i contínua tenint com a objectius la projecció social dels estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, l’apropament als alumnes de professionals reconeguts del món de la comunicació i l’aprofundiment en una rama particular dels estudis, en el cas actual,  els nous continguts i noves tecnologies del mitjà radiofònic.

Com cada any, la Setmana engloba també la Jornada de Portes Obertes dels estudis del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Tindrà lloc el dilluns 8 d'abril al matí i consistirà en una visita a les instal·lacions del Magical Media i en una posterior conferència a la Sala d‘Actes de la Facultat de Lletres impartida pel Juan Carlos Ortega.  Abans de la conferència la degana, el director el departament i la coordinadora de la titulació donaran la benvinguda als alumnes. Ja hi ha més  de 100 alumnes de batxillerat inscrits a aquesta jornada.

Un any més els alumnes de 3r curs del grau s'encarreguen activament de l'organització de molts aspectes de la Setmana, com de la web i diferents xarxes socials que podeu consultar: http://www.setmanacomunicacio.udl.cat. El cartell, aquest any, també és obra seva.

La Setmana de la Comunicació està organitzada pel Departament de Filologia Catalana i Comunicació, amb el suport de la Facultat de Lletres,  el Vicerectorat d’Activitats Culturals, el Vicerectorat d’Estudiants i el Consell Social.

Aquest n’és el programa:

DILLUNS 8 D’ABRIL

11.30: Inauguració de la 16a Setmana de la Comunicació. Sala d’actes de la Facultat de Lletres.

La radio, el sonido y el humor; Juan Carlos Ortega, humorista i col.laborador en diferents mitjans. Conferència inaugural, amb presència d’alumnes de batxillerat.

16:00: Els adolescents escolten la ràdio?;  Roger Carandell, periodista i fundador d'Adolescents.cat.

18:00: De la radio al podcast; amb Álex Fidalgo, periodista i locutor del programa “Lo que tu digas”.

DIMARTS 9 D’ABRIL

16:00: La ràdio musical, com funciona i com arribar a ser un bon locutor; Neus González, Dj, locutora a LOS40.

18:00: Els secrets de la creativitat radiofònica. L'humor més enllà de l'actualitat, Quim Morales, periodista i presentador del programa “La segona hora”, de RAC1.

DIMECRES 10 D’ABRIL

17.00: Presentació dels premis IDEARÀDIO a càrrec de Marta Delcor, responsable de projectes de SER Catalunya.

18:00: “Fer ràdio a Lleida”, Taula rodona sobre la ràdio a Lleida de la mà d’Ignasi Prat (UA1), Jesus Riverola (RNE), Noelia Caselles (Catalunya Ràdio), Josep Lluís Cadena (Cadena SER), David Velasco (COPE) i Núria Mora (Onda Cero).

19.30 ''Performance Rapdio'';  Rap, Graffitty, Ball Hip-Hop. Claustre de Les Heures de la Facultat de Lletres.

DIJOUS 11 D’ABRIL:

17.30: “La ràdio, un ésser viu de sang calenta"; Sique Rodríguez. Cap d'esports de SER Catalunya.

20.00: Retransmissió en directe del programa "Què T'hi Jugues!" , de SER Catalunya. Per Sique Rodríguez