40 aniversari de l'Associació de demografia històrica

Passat i present dels estudis sobre migracions històriques, Universitat de Saragossa 12 i 13 de març de 2024

Per a celebrar el 40è aniversari de la Asociación de Demografía Histórica, una de les més antigues de l'Estat dins l'àmbit de d'Història, s’han organitzat tres actes acadèmics amb un enfocament transversal i en tres universitats diferents. La primera cita es va convocar el 14 de desembre de 2023 a la Universidad Complutense de Madrid, seu fundacional de l’associació el 1983, on es plantejà una reflexió teòrica i metodològica sobre l’esdevenidor de la disciplina. Ja entrat el 2024, els actes de commemoració que s'articularan al voltant de dos dels grans temes de la Demografia Històrica: el primer, els moviments migratoris amb seu a la Universidad de Zaragoza i amb participació del Departament de Geografia, Història i Història de l'Art de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida. Més endavant, al maig,  el segon eix serà la història de la família a la Universidad de Cáceres. Aquests dos seminaris tenen prevista participació oberta mitjançant la presentació de comunicacions que, posteriorment, poden ser objecte de publicació a la Revista de Demografia Històrica- Journal of Iberoamerican Population Studies.