Anàlisi d’obres d’art en directe a la Facultat de Lletres

Retrat_Rembrandt Peale
Rembrandt Peale, Retrat a la moda neoclàssica, últim terç del segle XVIII – primer terç del segle XIX.

L’únic centre del mapa universitari peninsular que possibilita l’estudi d’obres d’art inèdites i en directe està a la Facultat de Lletres de la UdL: el CAEM. És el gabinet analític d'història de l'art més ben dotat del país, instal·lat al Parc Científic de la UdL. Estudiants d’altres universitats, per exemple de la UB, UV, UZ o ULL sol·liciten fer-hi estades de pràctiques. Una singularitat que només té la Facultat de Lletres i el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Lleida. Una de les últimes peces inèdites estudiades és el Retrat a la moda neoclàssica (últim terç del segle XVIII – primer terç del segle XIX) de l’artista Rembrandt Peale (1778-1860), un dels millors retratistes dels Estats Units, creador d’una nova estètica en aquest gènere pictòric.