“'El món de la consergeria s’ha tecnificat molt”

Entrevistem Josep Jaume Grau

Josep Jaume Grau és bidell a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida des de l’any 1986.

- Com van ser els teus inicis a la Facultat de Lletres?

Van significar tota una novetat, ja que jo venia de Barcelona i de treballar al mon de l’automoció. Però aleshores no hi havia gaire feina, i la meva família va decidir  venir a Lleida, on se’m van obrir altres portes.

No tenia experiència en consergeria, tot i que des del 1969 havia estat col·laborant en un col·legi major i després també a la Universitat de Barcelona, on treballaven els meus pares.

- Com era l’ambient de l’època?

Era un ambient proper i familiar. Hi havia bastants alumnes, ja que en aquell moment en aquest edifici s’hi cursava també Dret i Informàtica.

- Recordes algun esdeveniment significatiu d’aquests anys?

Recordo els primers Honoris Causa que va començar a atorgar la Universitat de Lleida. Des de consergeria ajudàvem al Servei de Protocol per tal de preparar tot allò necessari per a fer l'acte. Abans la cobertura era diferent de la que tenim ara; per dir-ho d'alguna manera, era més prehistòrica. La tecnologia encara no havia fet acte de presència.

- Com ha canviat el món de la consergeria a la universitat durant els últims anys?

En l'àmbit professional està molt més tecnificat i amb un nombre menor de persones. Abans necessitaves dotze persones per a tota la Facultat i ara amb tres o quatre persones ja n'hi ha suficient. És veritat que potser necessitem més gent depenent de quins muntatges s'han de dur a terme, però en el dia a dia som més que suficients tot i ser una tercera part dels que érem als inicis.