Entrevistem la Montse Zamorano, alumna d’Història

"El meu TFG és fruit de la meva fascinació pel període modern, així com de l’interès en l’estudi de la figura de la dona en la història"

MOntse Zamorano
Foto: Montserrat Zamorano

Avui parlem amb la Montse Zamorano, alumna de la Titulació en Història, que ens explica el seu Treball de Fi de Grau, en el qual ha realitzat un recorregut historiogràfic sobre com s’han estudiat els conflictes matrimonials de l’època moderna.

- Quin tema has escollit pel teu Treball de Fi de Grau i per quins motius vas escollir-lo?

El tema del meu TFG és “Els conflictes matrimonials a l’Espanya moderna: un estat de la qüestió”. Com bé diu el títol, es tracta d’un estat de la qüestió, és a dir, un recorregut historiogràfic sobre com s’han estudiat els conflictes matrimonials de l’època moderna, centrant-me sobretot en com es tracta la figura femenina. He escollit aquest tema perquè de forma paral·lela estic fent una investigació dels conflictes a la zona de Lleida, en part gràcies a la beca BIR que m’ha proporcionat la UdL. Un altre motiu n’és la meva fascinació pel període modern, així com l’estudi de la figura de la dona en la història, la qual encara és força escàs.

- Com ha estat el procés de realització del teu TFG?

Ha estat bé. Al principi va ser una mica caòtic, ja que no sabia com organitzar-me les altres quatre assignatures amb el Treball de fi de grau, sumant-hi el projecte de recerca i la vida laboral. Però amb esforç i constància, afegint-hi la bona comunicació que he tingut amb la meva tutora, l’he pogut realitzar correctament.

- Com prepares la presentació del treball davant del tribunal?

Encara no ho sé ben bé, ,però sí que tinc pensat organitzar molt bé les idees clau del treball per tal que la comprensió sigui més amena.

- Quins plans tens de cara al teu futur un cop acabis aquest últim curs del grau?

Fer el màster d’educació i exercir de mestra de secundària, combinant la docència amb la investigació i, més endavant, fer un doctorat.