Jornadas de investigación "La escritura colaborativa en la Francia decimonónica: posturas y perspectivas"

Facultat de Lletres, 14 i 15 de novembre

Als darrers temps el fenomen massiu d’escriptura creada en format de blogs a internet permet imaginar que es tracta d’una pràctica novedosa.

Tanmateix, una perspectiva acurada de la historia literària mostra que durant el segle XIX  no es tractava d'un procediment inusual, ocasional o marginal, sinó que va ser un procés estable i d’abast considerable. No només va afectar escriptors de segones files.

La col·laboració en literatura és diversa i genera uns engranatges propis en el procés creatiu que la distingeixen de l'escriptura unipersonal. Tot i això, sovint va ser objecte d'una consideració desfavorable a causa de la influència negativa de judicis crítics que van afectar el conjunt de la literatura popular, titllada d'industrial, descuidada i, per tant, molt injuriada.

Les Jornades que se celebren a la Facultat de Lletres estudiosos d’institucions nacionals i estrangeres portaran la seva mirada crítica sobre diversos aspectes relacionats amb una pràctica encara mal coneguda.